Förbjudna medlet fanns i sprayflaska?

(Ridsport)
Först blev norrmännens förbundskapten Sylve Söderstrand förbannad. Därefter undrade han hur det kunde ha gått till. Hur hade Tony André Hansens häst kommit i kontakt med det dopningsklassade preparatet capsaicin?
På onsdagen fick han svaret. Substansen fanns i en spray som Tony har i stallet och använder för att hästar inte ska bita i täcken.

http://www.tidningenridsport.se/def...&ArticleOutputTemplateID=560&ArticleStateID=2
 
Sv: Förbjudna medlet fanns i sprayflaska?

Då är frågan hur klantig man får vara.
Hur kan man spraya täcken i ett tävlingsstall med något som man inte vet vad det innehåller?
 
Sv: Förbjudna medlet fanns i sprayflaska?

Då är frågan hur klantig man får vara.
Hur kan man spraya täcken i ett tävlingsstall med något som man inte vet vad det innehåller?


Efterkonstruktion...
 
Sv: Förbjudna medlet fanns i sprayflaska?

Man kanske inte har en tanke på att ngt sådant kan innehålla ngt dopingklassat? Kan själv erkänna att jag har inte läst innehållsdeklarationen på mitt no-bite som jag hade på lindor och täcken på min förra häst för att han inte skulle bita sönder dem.

Likaså så har jag inte full koll på pälsglans, man/svansspray och insektsspray man köper i vanlig ridsportbutik.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I fredags förhördes den norska OS-ryttaren Tony André Hansen, hans hästskötare och den norska lagledaren, svenska Sylve...
Svar
0
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det internationella ridsportförbundets förhör med den norska ryttaren Tony André Hansen, vars häst Camiro lämnade positivt...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) De fyra ryttare som ingår i det norska hopplaget vid OS i Hongkong är uttaget. Det är Stein Endresen/Le Beau, Tony André...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) 1928 vann Norge silver i fälttävlan vid OS i Amsterdam. 80 år senare är det dags igen. Det norska hopplaget tar OS-brons i...
Svar
0
· Visningar
792
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp