Förlikning i tvist om hästköp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Suck.. jag citerar hennes uttalande från tidningen:

Däremot tänkte hon satsa på dyrare hästar, uppgav hon, eftersom kunder som köpte billigare hästar var för okunniga och bara gav henne problem.

Vad spelar det för roll när hon själv är okunnig? Har svårt att förstå hur en människa kan sjunka så lågt å medvetet lura folk :eek: Allra värst är det väl ändå i slutänden för de hästar hon säljer som "friska" tävlingshästar.. varför ska dom lida mer än vad dom redan gjort??
USCH!! Hoppas hon inte får sälja en endaste häst till!!
En människa som MEDVETET säljer en sjuk/skadad/utdömd häst som frisk tävlingshäst utsätter den hästen för onödigt lidande å därmed borde hon inte bedriva sin verksamhet!
Vidare kan väl jag tycka att en häst som kostar runt 100.000:- inte är en "billig" häst....... :o
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

tror du blandar ihop hästhandlarna. tror du tänker på LL och denna artikel handlar väl om MP annars är det jag som missförstått.
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Ush, ja .. Hon har jag praktiserat hos. Det var en ... annorlunda upplevelse :S
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Artikeln handlar om MP, men det gör väl Miss Mollys inlägg också?

För övrigt säljer MP hästar som vanligt. Hon har inte alls lagt ner, bara stängt hemsidan.
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

tror du blandar ihop hästhandlarna. tror du tänker på LL och denna artikel handlar väl om MP annars är det jag som missförstått.

Joo, hrm... :o får nog erkänna att jag var lite för snabb där :angel:. Trodde i ivern att det var en av LLs kunder...
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp ville skriva kontrakt

Ja dessa oseriösa hästhandlare. Lös bara oseriöst när man kikade på hennes hemsida i förbifarten. Å sen så känner jag mycket väl till holländaren också för han har även försökt blåsa mig! Ett sto som hade exportrtg ua, när jag ville skriva köpekontrakt förstod han inte varför och drog sig ur... Hm tänkte jag och tackade min lyckliga stjärna för att det inte blev någon affär... Visade sig sedan att det fanns både det ena och andra på rtg bl.a. pålagringar i framknäna och hästen såldes som tävlingshäst till Irl men är nu gårdshäst enligt uppgift. Beträffande LL så kan LL vara mycket hotfull mot de drabbade.
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Fy:devil: för oseriösa hästhandlare. Har oxå blivit blåst :crazy:
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

men hur korkad får man va?
Undra om LL o MP är vänner :angel:
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

M svar är verkligen INTE intelligent. Får henne att se mycket dum ut. Kanske skulle tänka på språket om hon ska se seriös ut? Var säljer hon nu då?? Har inte sett några hästar hon säljer... Tycker också att 100 00 är mycket för en häst......
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

men hur korkad får man va?
Undra om LL o MP är vänner :angel:

Jo, jo, det hade ju varit ngt.. :rofl:

Dom kanske tävlar sinsemellan om vem somkan göra sig mest korkad i media... :angel:
Tror nån att dom kommer att få många kunder framöver? :crazy:
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Herre gud, det visar väl bara hur hög hennes intelligentsnivå är.. :eek::angel:

Kan inget än att hålla med. har träffat MP när jag stod i sekretariatet på tävling, vi fick kalla på överdommaren för hon var hotfull mot oss. Det var dessutom hon själv som gjort fel :rofl:
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

MP skämmer ut sig i tidningen men LL var ju klart bäst när hon gjorde elaka påhopp om köparens dotter i tv.. Sånt beteende får hon säkert massor av kunder av!
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Jag hänger inte med!:confused: MP har jag följt med i debatten om, men vem är LL. Handlar alla skriverier om två oseriösa hästsäljare?
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

LL var med på insider för ett tag sedan, MP har haft en följetong i tidningen. Så det är två olika hästhandlare som ofta är i blåsväder...
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Kan inte förstå att folk fortsätter att köpa häst av dom :confused:

De borde rimligtsvis vara ökända vid det här laget...
 
Sv: Förlikning i tvist om hästköp

Nu agerar hon väl under annat företagsnamn. Alltid finns det någon godtrogen person som inte hängt med i skriverierna utan leter febrilt efter drömhästen.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett stuteri i mellersta Sverige ska betala över 83 000 kronor till en hästköpare och över 145 000 kronor i rättegångskostnader efter en...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Gyttorps Ridklubb har träffat en förlikning med byggherren till ridhuset. Klubben betalar 100 000 kronor mot att byggherren ska...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) En 46-årig kvinna, boende i Bjuv, blev bestulen på sin plånbok två dagar före julafton. Hon var på...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Kritiken från hoppryttarna gav effekt. Kommunen satsar 800 000 kronor på nytt underlag i Helsingborgs ridhus. "Vi...
Svar
0
· Visningar
901
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp