Förstorade "bröstvårtor" som hanhund?

K

_karamell_

Förstorade \"bröstvårtor\" som hanhund?

Dåligt ordval kanske... ;)
Jag har sett en hanhund som hade stora bröstvårtot, som hos en gammal avelstik. Vad kan det bero på? :confused:
 
Re: Förstorade \"bröstvårtor\" som hanhund?

Är det verkligen ingen som vet..? :crazy:
 
Re: Förstorade \"bröstvårtor\" som hanhund?

Nej, jag vet inte heller. Ännu svårare att säga när man inte har sett hunden. Någon typ av tumörer kanske?
 
Re: Förstorade \"bröstvårtor\" som hanhund?

Är hunden kastrerad ? Det kan också bero på någon hormonstörning eller tex tumör i en testikel.
 
Re: Förstorade \"bröstvårtor\" som hanhund?

Nej han är inte kastrerad, däremot har hunden i fråga omhändertagits från ett dåligt hem. Har enligt ryktet legat utomhus dygnet runt, fastknutet i ett träd. Så jag undrar om det kan ha med förfrusning att göra..?
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: Murray
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 860
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp