Bukefalos 28 år!

Förvaring under IKEAs Malm-säng

Soapbubble

Trådstartare
Kan man förvara något annat än dammråttor under en Malm-säng? Vi har en helt vanlig Malm-säng från IKEA. Jag har länge letat efter någon slags låda eller motsvarande som går under sängen. Avståndet mellan golv och säng är ca 13 cm och alla sänglådor jag har tittat på är högre.

Är det någon där ute som har en Malmsäng och har lyckats hitta en bra förvaringslösning? Eller har ni några förslag var jag ska leta? Har jag missat någon smart lösning? Jag tänkte förvara lakan som vi inte använder så ofta, sommarkläder på vinter osv. så jag har inget behov att ta fram lådan varje dag.

malm-sangstomme-ekfaner__28886_PE115718_S4.jpg
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Jag hade förvarningslådor i tyg. Med stadgade kanter som gick in om man inte packade för mycket i dem, de är slängda nu och jag kan givetvis inte komma ihåg vart de var köpta. Men det torde faktiskt vara från ikea, kanske var det skubb?
 
Senast ändrad:
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Jag skulle inte rekommendera att ha tyglådor. Med tanke på att det i alla hus finns småkryp som kommer ut ur lister och gillar att bo i madrasser och liknande och äter och lever på textiler bör man ha en låda i plast med tätt lock så de inte kommer in bland det som ligger i lådan.
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

En tanke jag hade, om du nu inte ska ta ut saker var och varannan dag, men kanske ändå lite meckigt kanske.. Tänkte att höjden är väl högre under sängen, innanför lägsta ytterkanten? Då kanske man kan lyfta sängen lite när man ska ta in eller ut saker =)
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Lämnar ett spår för att hitta tillbaka, jag har samma säng och samma problem......

Vi också. Vi gillar Malm jättemycket och har fakiskt två stycken (en till oss och i gästrummet). Har kollat runt en hel del efter passande förvaringslåder men hittills inte hittat något. :(
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Läge att maila till IKEA och efterlysa sådant till nästa katalog?
Fast det hjälper inte ju er just nu....
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

*kl*

Tack för all input! Det tål att tänka på. Just nu lutar det åt ett par lådor Glis från IKEA. Enligt beskrivningen ska den vara 8 cm hög. Jag får väl plocka med en låda från barnavdelningen och kolla på sängavdelningen om den under.

glis-lada-med-lock-vit__35745_PE126647_S4.jpg
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Och jag säger ALDRIG mer en Malm :(. I min iver över köpa säng så glömdes höjden bort att kollas...å sängjävulen är ju bara 30 cm över golvet. Sitter man på sängkanten så har man knäna uppe i hakan..inget sitta och dingla med sina ben där inte. Och sen ska man inte snacka om alla blåmärken man fått av denna säng på smalbenet....huvva...Varför gör man sängar så låga så man egentligen lika gärna kunnit legat på en madrass på golvet ????? Vad är syftet kan man undra ?
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Det finns ju annars en jättesnygg sänggavel till malm med förvaring. Det krävs ju dock att man har lite plats att bygga sängen på längden, och utnyttjar inte utrymmet under.
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Hur tunn madrass hade du då? Jag sitter i normal ställning när jag sitter i min Malmsäng.
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Det finns ju två lägen att välja på för madrasshöjden, men det vet du förmodligen redan? Haha, kan inte sluta fundera på hur lång du är ;)
 
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Sängstommen är ju dock ändå bara 30 cm..tyvärr, det kan man ju inte ändra på oavsett tjocklek på madrass.
 
Senast ändrad:
Sv: Förvaring under IKEAs Malm-säng

Spelar ju ingen roll vart madrassläget är då stommen bara är 30 cm. Jag är 165 cm, inte så värst lång. Sultansängen (resårmadrass med ben) från Ikea jag hade förut var mycket bättre höjd på, den fick man åtminstone inte rakt i smalbenet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp