Bukefalos 28 år!

”Folkomrösta om arenan”

Sv: ”Folkomrösta om arenan”

Visst Arenan kommer att kosta pengar.
Undrar varför folk inte kan insé att den kommer att inbringa pengar med.

Kanske inte inflyttning till kommunen.
Men det kommer att skapas arbetstillfällen.
Så den kommer ju även att ge kommunalskatt med.
folk kommer att komma till kommunen på arrangemang och tävlingar..

Hoppas hoppas att den blir av.......
 
Sv: ”Folkomrösta om arenan”

Bor i Vara kommun...tycker faktiskt att det finns bättre saker man kan lägga ner dom pengarna på än en hästarena.
 
Sv: ”Folkomrösta om arenan”

Jag bor också i Vara kommun och jag är positiv till arenan.
Det är ju inte kommunen som ska stå för hela kalaset utan en massa sponsorer om jag har fattat rätt. Den kan nog komma att dra in en hel del inkomster till företagare i området, och jag gissar att marknadsvärdet ökar på hästgårdarna i trakten.
Jag är dock glad att jag bor i andra ändan av kommunen för jag skulle inte vilja bo för nära detta spektakel, då vore vitsen med att bo på landet borta för mig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NLT) Svenska foder satsar stort i Nossebro. I går öppnade en 160 kvadratmeter stor butiksdel med artiklar för häst, hund och katt...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) De nybildade företaget, Götene ridcenter, tar över ridskolan i Götene till hösten. Bakom företaget står ridinstruktören Madelene...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) Är du intresserad att köpa en unik hästanläggning för minst 15,5 miljoner kronor i Vara kommun. Ja, då kanske Jultorps ranch i...
Svar
11
· Visningar
2 428
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) Det nybyggda medicinska utredningscentrat är den största investeringen någonsin vid hästsjukhuset i Skara. Och den kommer att...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp