För smal bomlös *snyft*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 970
I

Idka

Tror att min bomlösa barefoot Nevada (westernmodellen) är för trång för min häst... :cry: Vad gör jag nu?!? Det är ju inte så att man kan välja o vraka bland bomlösa westernsadlar... Igen som vet om man kan bredda barefooten? Eller tipsa om annan bomlös westernsadel...? *Hjälp*

Sv: För smal bomlös *snyft*

hur kan en bomlös sadel vara för trång? den har ju ingen bom? eller det kanske är annorlunda på westernmodellen?

Den vanliga barefooten finns det ju dragkedja framtill så man kan byta framträt eller fylla ut med något annat mjukare material, hur är det med westernmodellen?

Star-Trekk och Torsion har också westernmodeller. Sen finns det även Sports-saddle från USA.

Hej
Jag står också med en för smal bomlös men ingen westernmodell. Jag var så dum som bara beställde utan att ta hem en provsadel innan.
Jag har en StarTrekk Comfort.
M vH Mannis

Ta kontakt med försäljaren, dom har massa råd och tips om hur du paddar under för att sadlen ska passa.
En sadel som kan bli lika bred som ett slätt golv, kan omöjligen bli för trång.

Najo

Det förstår inte jag heller?
Kanske behöver tunnare padd?

Den har ett framvalv som är större än på vanliga sadlar, den kan inte bredda sig hur mycket som helst.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka