för smal katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare sucka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 356
S

sucka

jag har en skogkatt som är 1 år. han är jättemager och vi vill verkligen att han ska gå upp lite i vikt. han rör sig massvis hela dagarna men är inte särskilt intresserad av mat.
finns det något speciellt foder som är extra energirikt som skulle passa honom, eller vad ska vi göra? han äter royal canin nu.

Sv: för smal katt

Hade en katt för länge sedan som också var smal och inte åt mycket.
Men när jag började med Specifik(finns hos Veterinären)både torrfoder och blötmat då åt han med god aptit...fick också en liten klick smör några gånger i veckan.
Och han gick sakta men säkert upp i vikt och blev rund o go....men inte tjock.

Sv: för smal katt

Grädde enbart om katten inte är laktosintolerant. Majoriteten av katterna är det och ska inte äta nått med laktos i. Såvida dom inte är invanda med det redan från bebisstadiet vilket denna troligen inte är eftersom den är renrasig.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 076
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
774
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka