Föra över från dv-kamera till dator via USB?

Jeps

Trådstartare
Varför hittar inte datorn kameran via USB-kabeln? Kameran sa först att den USB inte funkade med easy handycam inkopplad så jag tryckte bort den, men datorn hittar fortfarande inte kameran.

Nån som vet hur jag ska få det att funka. Det måste ju gå via USB, när jag inte har nån firewire.

Sv: Föra över från dv-kamera till dator via USB?

Kameran sa först att den USB inte funkade med easy handycam inkopplad så jag tryckte bort den, men datorn hittar fortfarande inte kameran.
Sa kameran verkligen att USB inte funkade med easy handicam (som väl är kameran?) inkopplad? Eller är easy handicam ett hjälpprogram av något slag?

Första tipset är att avinstallera kameran fullständigt (kolla även i enhetshanteraren att den inte ligger kvar som okänd enhet), och därefter installera kamera och program på datorn exakt efter anvisningarna i bruksanvisningen.
Det måste ju gå via USB, när jag inte har nån firewire.
Menar du att kameran har både USB och firewire? Är du säker på att de funktioner du vill använda är möjliga via USB, och inte kräver firewire?

Jag har lånat kameran och har ingen användarhandbok.

Easy handycam är en knapp man kan ha intryckt och då funkar bara de enklaste funktionerna som att spela in och spela upp. När den är intryckt så säger kameran "USB invalid during easy handycam"

Kopplar in kameran i datorn via USB (Finns inte med någon firewire) och datorn inttar den inte alls. Som jag förstår så ska kameran vara påslagen i uppspelningslägen, men den hittar den inte ändå.

Jag har lånat kameran och har ingen användarhandbok.

Easy handycam är en knapp man kan ha intryckt och då funkar bara de enklaste funktionerna som att spela in och spela upp. När den är intryckt så säger kameran "USB invalid during easy handycam"

Kopplar in kameran i datorn via USB (Finns inte med någon firewire) och datorn inttar den inte alls. Som jag förstår så ska kameran vara påslagen i uppspelningslägen, men den hittar den inte ändå.
Har du ingen användarhandbok behöver du leta rätt på informationen - och eventuella programvaror - på tillverkarens hemsida. Det är ofrånkomligt, finns inga genvägar. Det är fullt möjligt att datorn inte känns vid kameran innan rätt mjukvara är installerad.

Jag tror som Snubbelfot att du behöver mjukvara.
Med stor säkerhet ligger inte drivrutiner för alla videokameror inlagt i operativsystemet. Känner den inte igen enheten blir det svårt att föreslå vad du skall hämta hem för att enheten skall fungera.
Gå till tillverkarens hemsida och leta upp kamerans drivrutin. Brukar finnas en avdelning för det.
Sök sedan fram din modell, installera, starta om och voila, så bör det fungera.
lycka till!
mvh

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en pocketbook och till den har jag fått en sladd för att föra över filer mellan dator och plattan när jag lånar eller köper...
Svar
4
· Visningar
598
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 702
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 713
Senast: miumiu
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka