Formiga air sadelgjordar......

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Korsning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 016
K

Korsning

Någon som provat dressyrgjorden från formiga air eller Wintecs Cair dressyrgjord? För och nackdelar???? Maggan:banana:

Sv: Formiga air sadelgjordar......

jag hade tänkt köpa wintec/bates gjorden men den var så sjukt tung! kändes väldigt stel och tjock. den var inte mjukare än en bra polstrad gjord i samma prisklass heller.

Jag har provridit med Wintecgjorden och min häst blev så fruktansvärt svettig under och så var den klumpig precis som du också tycker.

Puttar upp tråden igen...
Har just fått nys om formiga air sadelgjord. Funderar på till min häst som har sadeltvång.

Är det någon som har testat dem? Åsikter om andra sakerna också...

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Jeps
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Snabb fråga. Hur anser ni denna sadelgjord ska sitta? Den rundade delen in mellan frambenen och fyrkantiga delen bakåt, eller tvärt...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka