Försäkring vid uppvisningar.

Sammet

Trådstartare
Har någon koll på vad den bästa försäkringen är när man skall ha uppvisning med häst/ar?

Jag skall ha uppvisning nu om nån vecka och vill vara försäkrad mot ex. att hästen skadar någon eller något.

Agria katastrof täcker visserligen skador på människor men inte på föremål.

Nån som kan sådant? Antar att jag måste ha en "människoförsäkring"!??!

Den enda försäkring jag känner till mer, är för företagare och gäller för kunder till den. Så den borde ju bara gälla om det är du som annordnar uppvisnningen.
Enklast är väl att höra med försäkringsbolagen och LRF (det är dom som har den här försäkringen).

Upps kom just på att jag har en försäkring som täcker vad mina djur kan tänkas ställa till med. Den ingår i min lantbruksförsäkring. Har haft glädje av den vid två tillfällen. Ena gången när shettisen rymde och den andra när jag gjorde ett försök att ha linderödsgrisar och kultingarna rymde. Kan bara tillägga att tre små kultingar har en enorm hastighet när det gäller att böka upp grannens åker. Tog dem inte mer än en timme att vända upp och ner på hela klabbet.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 676
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 879
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 319
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka