Försäkring?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare loizzanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 143
Sv: Försäkring?

För mitt halvblodssto som blir 15 i år betalar jag 526:-/månad för 40 000:- i liv och 50 000:- i veterinärvård hos Agria.

Hon har just nu varit på klinik tre gånger för hov- och kotledsinflammation, och ska tillbaka åtminstone en gång till. Försäkringsbolaget har ersatt allt utan krångel, och jag är väldigt nöjd med bemötandet jag fått!

Vad betalar ni i försäkring varje månad?
10 188kr/år = 849kr/månad

Vilket bolag?
Agria, Är supernöjd med all positivt bemötande vi fått när han varit sjuk! (Han hade mycket svår kolik i september, visste inte om vi skulle kunna rädda han, men han klarade det, peppar peppar! )

Samt vilken summa för liv, veterinärvård?
Tror att det är 60 000kr för liv, 100 000kr veterinärvård.

(skriv gärna ålder, ponny/häst, användningsområde?)
Träning/Tävling, dressyr & Hoppning., Häst.

Ni som har unghästar, förslag på försäkring??
---

milly skrev:
i MÅNADEN??! :eek: :crazy:

Själv betalar jag 800kr om ÅRET :)

(ja, ja, livförsäkringen är under 10tusen :angel: :angel: :angel: )

Hehe min är nästan inköpspris försäkrad då den varit skaddad lite ska sänka när allt strul är över

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 895
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 365
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 517
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 017
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka