Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Blueberry

Trådstartare
De flesta av oss här på hund såg inslaget om Agria i Plus tidigare i våras och den efterföljande debatten i diverse medier.

Under veckan har Agria skickat ut en enkät till ett urval av sina kunder för att (med stor sannolikhet) undersöka förtroendeskadorna efter det.

"Det är fantastiskt att ha djur, och vi är glada att du valde Agria som försäkringsbolag. Vi vill vara ett bra stöd för dig som är djurägare, och skulle därför vilja veta vad du tycker om din djurförsäkring för Andeless White Russian 'Ivan'. "

Jag svarade på enkäten och tyckte om utformningen, man har utrymme att vara väldigt kritisk.
Den sista frågan var en öppen fråga, och där skrev jag att det känns mer som gambling att ha Agria än att det är något genuint tryggt.
Och att det är av yttersta vikt att jag som kund kan lita på att deras rekommendationer går att luta sig mot även i processens nästa steg och att samma sak i så fall gäller oavsett person och situation.

Är det någon mer här som har svarat på enkäten?
Vad tyckte ni?
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag har inte kollat min post, hoppas jag får den. Jag är väldigt nöjd med agria (även om de är dyra) det jag känner som brast i programmet var dels informationen. Människor i kris har svårt att ta in information och det behöver man veta om.
Men det som sänkte agria var puckot de intervjuade. Fruktansvärt osmidig! Hur pinsamt som helst. Man behöver inte ens ha haft mediacoaching för att begripa att det i ett sådant läge är bäst att ursäkta att kunden känt sig olyckligt drabbad och att man skall se över ärendet igen för att se om man brustit någonstans.

Däremot tycker jag själva förfarandet inte är så mycket att orda om. Givetvis måste försäkringsbolaget ha en grund att fatta sitt beslut på. Antingen före eller efter avlivning.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag håller med dig, men jag valde att vara väldigt kritisk i undersökningen.
Folk i allmänhet tenderar att bli mer neutrala än vad de egentligen är när de deltar i enkäter och vill gärna vara avsändaren till lags. (Jag är nog lite skadad efter att läst mycket forskningmetodik den här våren... :angel:)
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

De flesta av oss här på hund såg inslaget om Agria i Plus tidigare i våras och den efterföljande debatten i diverse medier.

Under veckan har Agria skickat ut en enkät till ett urval av sina kunder för att (med stor sannolikhet) undersöka förtroendeskadorna efter det.

"Det är fantastiskt att ha djur, och vi är glada att du valde Agria som försäkringsbolag. Vi vill vara ett bra stöd för dig som är djurägare, och skulle därför vilja veta vad du tycker om din djurförsäkring för Andeless White Russian 'Ivan'. "

Jag svarade på enkäten och tyckte om utformningen, man har utrymme att vara väldigt kritisk.
Den sista frågan var en öppen fråga, och där skrev jag att det känns mer som gambling att ha Agria än att det är något genuint tryggt.
Och att det är av yttersta vikt att jag som kund kan lita på att deras rekommendationer går att luta sig mot även i processens nästa steg och att samma sak i så fall gäller oavsett person och situation.

Är det någon mer här som har svarat på enkäten?
Vad tyckte ni?

Jag har fått den gällande nyteckning av vår katt.. funderar genast på om dom valde mig då jag inte behövt nyttja dom ännu ;) Men hur som haver så har vi tidigare haft både hundar och hästar där med annan uppfattning=mindre positiv så jag svarade dom väldigt kritiskt! Just för att den där enketen inte ska "förskönas" när dom ska lägga fram resultatet samt att jag faktiskt tycker att på en hel del punkter behöver dom förbättra sig.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag skulle väldigt gärna velat delta i denna enkät. Då hade jag skrivit ett och annat. Fick reservation på magarna på två av mina katter vid nyteckning trots att den som tog emot samtalet looovade att det inte var några problem. Typiskt att jag inte antecknade hennes namn och typiskt att en av katterna nu ligger inne på djursjukhus med diffusa symtom.

Sorry för för fel djurslag.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag har fått den gällande nyteckning av vår katt.. funderar genast på om dom valde mig då jag inte behövt nyttja dom ännu ;) Men hur som haver så har vi tidigare haft både hundar och hästar där med annan uppfattning=mindre positiv så jag svarade dom väldigt kritiskt! Just för att den där enketen inte ska "förskönas" när dom ska lägga fram resultatet samt att jag faktiskt tycker att på en hel del punkter behöver dom förbättra sig.

Samma här. Fick enkäten gällande min valp, som bara varit försäkrad i 2 månader - men inte för min 7-åring som varit försäkrad i bolaget hela tiden. Det är lite skumt !

Dock har jag nu använt mig av den äldres försäkring mycket sista tiden och det har ännu inte varit några problem.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Vad intressant att många "nya" kunder har fått enkäten.
Det känns ju inte som något särskilt slumpmässigt urval..? Men å andra sidan kanske de är intresserade av vad ust nya kunder tycker.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Det kan väl vara för att dom vil veta varför man valde just dom kanske? Man plockar ju inte ett på random (inte de flesat iaf) utan man kollar ju runt för att se vilket som passar en själv bäst med vilkor och priser mm.

Jag har inte kollat posten på ett par dagar. Har varit kund hos Agria sen -97.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Enkäten är helt elektronisk, man får ett mail och gör det via webben.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag har inte fått någon.

Då har ändå katternas årsförfallodag precis varit och hunden nytecknades samma månad.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag fick den för försäkringen på min äldsta hund (har alla tre i Agria). Så det är inte bara till nya. Jag var också ganska kritisk, särskilt till bemötandet jag har fått när jag har haft telefonkontakt. Å andra sidan så har jag kunnat teckna en väldigt bra försäkring till min valp, och att det finns ett användbarhetstillägg gillar jag, nu när valpen är köpt som min nya tävlingshund.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag har fått den x2, men jag svarar inte på enketer så de åkte i papperskorgen.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag har inte fått enkäten men det är snart dags att förnya försäkringen för min hund.
Jag kommer dock INTE ha kvar Agria, enda anledningen till att jag valde Agria först var att man fick halva priset på valpförsäkringen första året.

Jag har flyttat min hästförsäkring från dem eftersom jag tycker att de är dyra och dåliga och kommer att flytta hundförsäkringen också nu.
Hur de hanterade ärendet i Plus gjorde ju inte saken bättre :mad:

Bra att de skickar ut enkäter i alla fall, då kanske de kommer att ta till sig av kritik...
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Undrar om det hänger på olika distrikt eller så? För jag har haft massvis med kontakt med agria under 10 år och jag har alltid fått väldigt bra och korrekt information? Kan det vara så att det är vissa i personalen som drar ned företaget?
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

I min erfarenhet är Agria det absolut sämsta bolaget att ha att göra med. Jag jobbar på klinik och har i och med det ofta kontakt med olika bolag.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

I min erfarenhet är Agria det absolut sämsta bolaget att ha att göra med. Jag jobbar på klinik och har i och med det ofta kontakt med olika bolag.

Hade också den åsikten när jag jobbade på klinik.

Trots detta har jag mot bättre vetande nu doggarna i Agria, blev så av olika omständigheter + att jag kan tycka det är bra med högt tak, har dessutom låg självrisk + låg %. Jämförde med If som jag funderade på att byta till (bland en hel del annat har de tex schystare villkor om tänderna krånglar, agria ersätter knappt nåt om man inte har tandtillägg.. de är duktiga på det där med tillägg..). Men när jag kollade If på nätet skulle det bli sjukt mkt dyrare vad det såg ut, än att ha Agria.

Har bara behövt använda dem för klockren grej där det inte fanns skuggan av en chans att krångla o summan var dessutom liten. Så där är det inte nåt att orda om. Gillar att jag fått självriskrabatt för att jag inte använt de äldre hundarnas försäkring, den som varit försäkrad där i 3 år är nere på 600 spänn i självrisk nu, det är rätt ok.

De är smarta på agria som har så bra priser första året, sen blir ju många kvar, av bekvämlighet och/eller att man inte vågar byta! Jag kommer dock byta över mina när jag börjar med avel, de ersätter inte snitt öht på min ras o händer det nåt vill jag gärna ha det ifall att.

Har svarat på enkäten och var ganska kritisk till en del. De gillar ju att skriva om att de är försäkringsbolaget specialiserade på djur, men det spelar verkligen ingen roll för mig, det jag vill ha är schysta villkor o att de inte ska krångla så förbannat när det är dags att betala. (Fick förfrågan ang min valp förresten.)
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

KL

För mig har Agria varit ett bra val - för IF gjorde en sådan fulgrej mot mig tidigare att jag valt bort helt för all framtid.

Med den ras jag haft under senaste 12 åren har Agria varit dom med bäst villkor och nu när jag bytt ras (eller har både och) så har Agria varit den som jag tyckt haft bästa ersättningen ifall något händer. Visst tycker jag do är dyra - men det beror på ras mm. Min ena hund är hutlöst överdyr, medan min andra är helt okej prismässigt - typ 1/3 del av vad den andre kostar och mycket bättre villkor.

Man måste sätta sig ner och verkligen läsa igenom villkoren de olika bolagen har för just den ras man har - och först då kan man jämföra och få till det bästa för en själv. Att Agria inte funkar ihop med en person är inte konstigt - precis som jag tycker IF gjorde en fulgrej mot mig. Man väljer den som varit schysst tidigare och jag har faktiskt aldrig haft problem med Agria och då har jag haft allt från katter, till hästar och hundar.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Vad intressant att många "nya" kunder har fått enkäten.
Det känns ju inte som något särskilt slumpmässigt urval..? Men å andra sidan kanske de är intresserade av vad ust nya kunder tycker.

Jag fick enkäten för en av mina hundar som jag nyligen avslutat försäkringen för istället för någon av de tre som fortfarande är försäkrade så det är nog slumpmässigt utvalt.
 
Sv: Försäkringsbolaget undersöker förtroendet hos sina kunder

Jag har haft agria i mer än tio år, och fick fylla i enkäten för ett av de djur jag inte längre har försäkrad (han är såld). Jag har även fyllt i en liknande enkät riktad till mig som uppfödare. Jag hoppas det är ett uttryck för att agria blivit lite osäkra på sin ställning, och inte bara ett "ni ska tro att vi lyssnar på er".

Jag har fö ett jättebra ombud, hade h*n varit dålig så hade ju min uppfattning varit helt annorlunda. Jag tror de missat det där med hur mycket kommunikationen betyder för förtroendet...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp