Första hjälpen spray

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 511
L

Lozzan

Är det nån som har provat det här:
800045.jpg

Är det värt att köpa?

Sv: Första hjälpen spray

Tea tree olja rekomenderas inte till djur, kan bland annat utlösa väldigt kraftiga kontaktallergier. Stort sett hela veterinärkåren varnar för användning!
PL

okej, men nån som vet om det finns liknande som inte innehåller det och är naturligt och har samma "användnings grejjs". Alltså att dte även kan användas mot strålröta mm och "vanliga" småsår?

Jag har inte provat just den sprayen, men däremot pälsglansen ifrån samma serie (Horsewise), och den är riktigt dålig! :crazy: Jag skulle aldrig köpa den igen! Jag skulle få bättre effekt om jag sprayade med vatten... :mad:

Finns aloevera spray som hjälper på sår, eksem, utslag och mot insekter men vet inte om det hjälper vid strålrötta.

Liknande trådar

Hästvård Min nya häst blir uppäten i hagen, först var det täckena och det löste jag med anti-bit spray vilket funkade utmärkt men nu när han går...
Svar
4
· Visningar
445
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
475
Hästvård Brukar ni använda vinterskorna första sommarskoningen utan broddar? 2
Svar
30
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser