Första tävlingen

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare bixxan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 100
B

bixxan

Jag undrar lite grann!
Jag ska hyra en häst i höst men funderar på att tävla lite granna men hur ska jag gå till väga?:confused:
Jag är inte så tävlingsvan men jag tycker det är roligt på dom clearrounder jag har varit med på:p

Sv: Första tävlingen

Först så måste du ha grönt kort och hästen/ponnyn måste ha pass ponny mätintyg) och du måste ha tävlinglicens.

Kanske vore det bra om du har någon som du kan följa med på någon tävling så du ser hur det går till är det många starter så kan det gå snabbt och är man då orefaren så kan man missa sin start. Sen är det bra om du har någon med dig som kan hålla hästen ifall du har en tidigstart och måste ridafram medans bananbyggs, så att någon kan hålla hästen medans du går banan.

Kan ha glömt något. Lycka till.

På lokala tävlingar är de ganska toleranta, man kan göra småfel utan katastrofala följder. Men läs i TR vad du vill veta, finns på http://www.ridsport.se.

Ta med dig någon som har tävlat lite, kom iväg i god tid.

Om du är över 13 måste du ha grönt kort. Du behöver licens, lokallicens kostar 125 kr, kan köpas på ovan nämnda hemsida. Hästen behöver licens, men det har den antagligen redan. Pass till hästen. Mätintyg. Allt ska visas innan hästen lastas ut, antingen för parkeringsvakten eller i seketariatet. Glöm inte nummerlapp.

När du har startanmält dig i seketariatet är det bara att räkna ut när du ska starta och börja rida fram i tid.

Lycka till:laugh:!

Vet inte hur gammal du är men tänk på att du måste ha säkerhetsväst på hopptävlingar om du är under 18 år, det är nytt från i år men står i TR det också. Lycka till med tävlandet!

Tack för era tips:bow: LÄNGTAR till hösten nu :D

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 195
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka