Cheeserica
Trådstartare
Nu när sommaren snart är slut så passade jag på att ta med mig lilla stora Dimma på hennes och min första utställning. Det var enormt roligt och bra gick det!
Mycket bättre än förväntat vilket gjorde det hela så mycket roligare.
Dimma var hur snäll som helst hela dagen, låg och slappade och njöt i buren. Helst utsträckt på rygg med tassarna i alla väderstreck.
Såhär snäll och beskedlig kan man se ut när matte tar fram kameran:
Skulle man ut ur buren var det värre, det var INTE roligt tyckte Dimma fastän hon skötte sig bra ändå. Väntan på att få komma till domaren var nervööööös.
Vi fnissade åt varandras gnäll om att handsvetten skulle krulla till pälsen.
När det sen var Dimmas tur hos domaren blev både jag och uppfödaren överlyckliga över alla fina kommentarer hon fick. Excellent på ALLT!
"Vackert, vackert presenterad" - det är ett gott betyg på badandet för en nybörjare! Som 6½ månader vann hon sitt Ex 1 över en 1½ månader äldre hona med kommentaren att hon var bättre utvecklad! 
Sen kom bonusen, ett BIV över honan och sin egen bror som också fått sitt Ex 1! Gissa om våran uppfödare var glad.
Både Dimma och hennes egen brunsköldpaddsmaskade hona (och några fler) blev uttagna till nomineringen t.o.m. men där slogs självklart alla ragdolls ut till förmån för birmor och skogisar till alla ragdollfantasters förtret. 
Kort sagt blev det en toppendag och det kommer jag definitivt göra om! Redan anmäld förresten...
Det roligaste var nog atmosfären, vi hade himla kul i våran ragdoll-gång och alla gladdes åt varandras framgångar. T.o.m. ägarna till honan jag slog var glada och jättetrevliga!
Såhär fint såg det ut efteråt!
/Erica

Dimma var hur snäll som helst hela dagen, låg och slappade och njöt i buren. Helst utsträckt på rygg med tassarna i alla väderstreck.

Skulle man ut ur buren var det värre, det var INTE roligt tyckte Dimma fastän hon skötte sig bra ändå. Väntan på att få komma till domaren var nervööööös.

Sen kom bonusen, ett BIV över honan och sin egen bror som också fått sitt Ex 1! Gissa om våran uppfödare var glad.
Kort sagt blev det en toppendag och det kommer jag definitivt göra om! Redan anmäld förresten...

/Erica