Fotbollsträning i regnväder

Mirre

Trådstartare
Sonen har börjat spela fotboll och det är träning idag, de spelar utomhus men vädret är inget vidare.
Regn och inte vidare varmt, vad bör han ha på sig? Vill ju inte att han ska bli sjuk, men inte vara för varmt och otympligt klädd heller. Tips?

N
Sonen har börjat spela fotboll och det är träning idag, de spelar utomhus men vädret är inget vidare.
Regn och inte vidare varmt, vad bör han ha på sig? Vill ju inte att han ska bli sjuk, men inte vara för varmt och otympligt klädd heller. Tips?

Något lätt, och torrt att byta om till.

Shorts, t-shirt och vattentät eller vattenavstötande jacka tror jag är lagom. Blir han för varm kan han ta av sig jackan. Och sen ett torrt ombyte att ta på så fort träningen är slut.

Ev långkalsonger under shortsen kanske kan vara ett alternativ?

Och viktigast, torrt ombyte efter träningen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Nu har topplocket gått här och jag behöver er hjälp och reda i om jag är orimlig eller inte. I början av mars gick ett pingisrack... 2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: Badger
·
Övr. Barn Någon mer som har barn som vägrar gå till skolan? Hur hanterar ni det? Sonen skolkar konstant och gör allt för att inte komma till...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: cherie
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma