FOTO, självutlösare hjälp!

litentjej

Trådstartare
Fick en självutlösare från andersson i julklapp och jag får den inte att funka. Det står att den ska funka för Nikon, vilket är det jag har. Men jag fattar inte! Antagligen är jag bara riktig blåst.. Så någon snäll vill kanske förklara för mig hur man gör?
Det står bara "Säkra kameran på ett stativ eller placera den på en stadig, plan yta. Tryck på knappen och vrid visartavlan tills meddelandet "delayed remote" eller "quick response remote" visas på kontrollpanelen."

Vilken knapp och vaddå vrid på visartavlan? När jag vrider på visartavlan visas ju inget annat än det läge jag är på och dess inställningar.. :confused:

Sv: FOTO, självutlösare hjälp!

Vad har du för modell på kameran och vad heter utlösaren?
"Funka med nikon" betyder inte ALLA nikon.

Har du en systemkamera?
I så fall finns det ett bildtagningsläge för fjärrutlösare, under samma knapp/meny som självutlösare.

Vad har du för modell på kameran och vad heter utlösaren?
"Funka med nikon" betyder inte ALLA nikon.

Jag har både d5100 och d60 och jag får den inte att funka på någon utav dom. Säljaren sa att den skulle funka på ALLA nikon systemkameror.

Har du en systemkamera?
I så fall finns det ett bildtagningsläge för fjärrutlösare, under samma knapp/meny som självutlösare.

Hittar ingen sådan knapp? Det är den knappen för självutlösare och sen är det en blixtlägesknapp ovanför.. :/

Nu fotar jag med Canon, men jag fick inte heller min att fungera till en början...
Nu var det lääängesen jag fotade med Nikon men på min Canon behövde jag ställa om min från en-bilds-fotografering till timer på kameran. Du vet inställningen som gör att du trycker på kameran och så räknar den ner i tio sekunder och sen tar bilden, då fungerade det att använda fjärrkontrollen!

Finns det något liknande på Nikon kanske?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka