Bukefalos 28 år!

Fråga om koppel

MissFideli

Trådstartare
Ser ibland hundar som har en rem runt munnen. Långt in på nosen, så det verkar inte vara nått för bitning eller så. Men vad är det? Är det för att hunden blir stark?
 
Kallas Halti och ser ut som en grimma ungefär.

När hunden drar, så blir det obehagligt. Ofta trycks remmen bak mot ögonen också, vilket gör det hela ännu mer obehagligt.

Vid ryck kan hundens nacke skadas permanent.
 
en nödlösning för ägare till starka hundar. så att de ändå får komma ut tills man fått pli på jycken.
 
Min hund är otroligt stark, och inte så lydig som jag vill ha henne.
Hon väger nästan lika mycket som mig dessutom, och är antagligen mycket starkare om hon verkligen skulle vilja.

Har provat Halti på henne en gång, för att se om det var en lösning min mor kunde använda dom få ggr hon är hundvakt, eftersom hon inte har någon styrka kvar (Fibromyalgi bland annat), men X var lika stark då.
 
Det kanske funkar på relativt starka hundar, men dom som verkligen har storlek och styrka tappar inte så mycket på den "lösningen"?

Bara en fundering.
 
Äsch, bästa lösningen på ditt problem är att gå med vanligt koppel.....







och en snara att dra åt runt frambenen när hon är för bråkig. :D :angel: Det fäller vilken fura som helst. :D


.
 
Tack och lov drar hon sällan i koppel :D Det ärt mest ihop med andra hundar som hon kan gå och smådra lite, men det stör inte mig så länge hon slutar om jag säger åt henne.

Men när min mor går ut med henne ser man hur det lyser i hennes ögon, för hon VET att mamma är svag och inte alls är lika hård som mig. Så då leker hon, studsar, drar och jag vet inte vad :crazy: Kanske ska skaffa en snara som mamma kan ha om hon behöver vara hundvakt då :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 852
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 860
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 420
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 703
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp