Fråga om Voxra och ångest

MissFideli

Trådstartare
Jag håller på att byta mediciner, från Cymbalta och Lyrica till Voxra och ev Sertralin.
Ätit Voxra i 2 v och definitivt fått upp "aktivitetsnivån" :love:
Slutade med Cymbalta i måndags och utsättningsymptomen håller i sig, vilket jag räknat med. Yrsel, mardrömmar och tyvärr nu sista dagarna en ökad ångest. Jag har diagnosen GAD, och jag vet att man kan få ångest av Voxran. Men att den kommer nu efter 1,5-2 v och i samband med utsättningen av Cymbalta, borde inte det tyda mer på att det är ett utsättningsymptom snarare än biverkning på Voxran?
Eftersom min GAD i princip bara har med katterna att göra, så blir den lite väl stor (och dyr pga veterinärbesök) och jag vill ha bort den igen.
 
jag har ätit voxra och har aldrig mått så dåligt som när jag åt den. alla antidepp som jag har ätit har gjort att jag mått sämre men voxra var värst. det snurra hela tiden, jag kunde inte äta och jag grät konstant, fanns ingen hejd på tårarna. ångesten var värre än ångesten från helvetet. fick sluta rätt kvickt. så det kan säkert vara biverkning.
 
jag har ätit voxra och har aldrig mått så dåligt som när jag åt den. alla antidepp som jag har ätit har gjort att jag mått sämre men voxra var värst. det snurra hela tiden, jag kunde inte äta och jag grät konstant, fanns ingen hejd på tårarna. ångesten var värre än ångesten från helvetet. fick sluta rätt kvickt. så det kan säkert vara biverkning.

Tänkte mer på att det kom så sent in. Jag brukar få biverkningar direkt.
 
Jag har ingen erfarenhet av voxra, men när jag satte ut cymbalta mådde jag fruktansvärt, särskilt ökad ångest, så det vore inte konstigt om det även för dig är utsättningssymtom. Försök ha tålamod med det några veckor, förhoppningsvis lugnar det sig snart. Och om det ändå är för jobbigt, kontakta din läkare för råd :)
 
Det brukar ju vara svårt att veta vad som är pga isättning och vad som är pga utsättning när medicin växlas sådär. Får du behovsmedicin eller annan hjälp att hantera det värsta? Jag brukar få låg dos sobril när medicin ändras just pga ångest är vanlig biverkning.
 
Tänkte mer på att det kom så sent in. Jag brukar få biverkningar direkt.

det brukar jag åxå få. ibland så har det tagit nån vecka eller två när jag bytt. fast det är ju inte omöjligt att det är pga utsättningen heller. eller kanske både. besvärligt det där med mediciner
 
Jag håller på att byta mediciner, från Cymbalta och Lyrica till Voxra och ev Sertralin.
Ätit Voxra i 2 v och definitivt fått upp "aktivitetsnivån" :love:
Slutade med Cymbalta i måndags och utsättningsymptomen håller i sig, vilket jag räknat med. Yrsel, mardrömmar och tyvärr nu sista dagarna en ökad ångest. Jag har diagnosen GAD, och jag vet att man kan få ångest av Voxran. Men att den kommer nu efter 1,5-2 v och i samband med utsättningen av Cymbalta, borde inte det tyda mer på att det är ett utsättningsymptom snarare än biverkning på Voxran?
Eftersom min GAD i princip bara har med katterna att göra, så blir den lite väl stor (och dyr pga veterinärbesök) och jag vill ha bort den igen.

Jag vet inte vad som händer med dig.

Men jag har just slutat med Cymbalta. Typ 2 mån sen.
Och dels mådde jag ju illa och hade yrsel något så fruktansvärt. Det varade i ca 1,5 mån.
Men jag har också klart ökad ångest, mer sömnproblem och allmänt svajigare humör fortfrande.
Det verkar ju vanligt om man googlar.
 
Jag vet inte vad som händer med dig.

Men jag har just slutat med Cymbalta. Typ 2 mån sen.
Och dels mådde jag ju illa och hade yrsel något så fruktansvärt. Det varade i ca 1,5 mån.
Men jag har också klart ökad ångest, mer sömnproblem och allmänt svajigare humör fortfrande.
Det verkar ju vanligt om man googlar.

Det är ungefär exakt så jag har det. Yrseln har lindrats som tur är eftersom jag ska köra buss på måndag. Sömnen går upp och ner, hade sådan ångest i sömnen eller vad man ska säga natten till i torsdags att jag knappt vågade lägga mig på torsdagkvällen :o Men jag börjar leta fel hos katterna igen, det vill jag inte.
 
Alla är vi olika, men Voxra är det enda som har fungerat bra för min del. Ork att göra något konstruktivt istället för att älta. Jag tror det är utsättningssymtom.
 
Alla är vi olika, men Voxra är det enda som har fungerat bra för min del. Ork att göra något konstruktivt istället för att älta. Jag tror det är utsättningssymtom.
Jag hoppas det! Förra veckan var så bra! Allt jag skulle göra blev gjort. Jag fick liksom rastlösheten i huvudet att omvandlas till fysisk aktivitet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 013
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: mandalaki
·
Hästvård Har en liten shetlandsponny (6 år)som vi har haft väldigt otur med. Före hon kom till oss gick hon på fri tillgång, bete på sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 660
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp