Frågor om fång.....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mialena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 826
M

Mialena

Jag funderar över följande,ökar risken för fång om hästarna hålls borta från hagen helt och ej får ens hö och sen får gå i hagen och beta i några timmar för att sedan svältas i 20 timmar igen...det känns iaf inte sunt..... :crazy:

nej det verkar inte sunt.. hästarna borde ha fri tillgång till hö.. efterhand kommer de att lämna mer och mer hö innan de släpps helt på bete..

att svälta hästen efter höätande och sedan släppa dem på bara gräs som stråfoder så kommer tarmarna att få en riktigt chock.. risken för fång är stor..

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Lejd
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 037
Senast: Roheryn
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 253
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka