Frallor från skolköket

Madalitso

Trådstartare
Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar då brödet var någon sorts brytfralla. De var rektangulära, platta, bullar med vit utsida och lite gul insida, och vågiga kanter. Upplever att flera fått samma. Nu har jag kommit på att jag vill baka just såna frallor att ha till soppa i veckan, men har ju inget recept och mitt googlande är tydligen undermåligt då jag inte lyckats hitta något som liknar dessa.

Så kära buke, någon som vet vad de heter eller vet ett recept på dessa eller något som liknar dom?
 
Kan det ha varit någon typ av källarfranska som kalljäst över natten?
Hmm, kanske, men de var platta och rätt kompakta, och smakade inte som vanliga frallor, misstänker att det kan ha varit majsstärkelse eller något liknande i som gav den gula färgen och smaken. Det var dock inte cornbread, som jag testat en gång och som var mycket mer kaklikt.
 
För visst menar du dessa?
De heter brytbröd och kommer från Findus.

Bakat på vetemjöl med betfiber.

Innehåll: VETEMJÖL*, vatten, rapsolja, jäst*, betfiber, salt, VETEMJÖL, maltmjöl av VETE, mjölbehandlingsmedel (askorbinsyra), druvsocker och emulgeringsmedel (E471**, E472e**)
 

Bifogade filer

  • 9747DA74-9710-4D52-A2C9-3D08F72CC04C.jpeg
    9747DA74-9710-4D52-A2C9-3D08F72CC04C.jpeg
    123,9 KB · Visningar: 61
För visst menar du dessa?
De heter brytbröd och kommer från Findus.

Bakat på vetemjöl med betfiber.

Innehåll: VETEMJÖL*, vatten, rapsolja, jäst*, betfiber, salt, VETEMJÖL, maltmjöl av VETE, mjölbehandlingsmedel (askorbinsyra), druvsocker och emulgeringsmedel (E471**, E472e**)
Precis! Och jag lyckades inte googla fram en bild, tack så jättemycket! :bow:

Tänkte väl att buke skulle ha koll :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp