FreeMax-sadel från Börjes?

Bellafjella

Trådstartare
Såg att Börjes har en ny bomlös sadel - en "FreeMax" som tydligen finns i två färger/material. Det står dock inte så mycket info om hur den är konstruerad.

Vad menar de när de skriver att man kan placera koppjärnet på olika platser på sadeln? Låter konstigt .....

Är det en sadel med paneler undertill eller måste man ha pad? Någon som vet lite mer om denna sadel som tyckte såg rätt bra ut i alla fall.

Lite synd att de inte kan visa foto från fler vinklar t ex undertill. :(

Senast ändrad:
Sv: FreeMax-sadel från Börjes?

Man måste ha padd under vad jag vet iaf.

Jag tycker den verkar superskön och lite mer stabil än andra soffkuddemodeller (denna är iof inte riktigt byggd så).

Man måste ha padd under vad jag vet iaf.

Jag tycker den verkar superskön och lite mer stabil än andra soffkuddemodeller (denna är iof inte riktigt byggd så).

Ja den ser ju ut att inte vara så bred som den bomlöse vi har nu.

Skulle vara kul om någon redan hunnit prova och säga vad de tycker om just stabiliteten. Jag ska snart försöka mig på att väcka mina, sedan länge, slumrande ridkunskaper och det känns som att jag vill ha en lite stabilare sadel. Vi har visserligen en bomsadel också men den är lite för liten för min rumpa :p :D

På denna modell kan man tydligen byta ut själva sitsen.

Nej tycker inte det heller. Den har funnits på andra ställen än börjes så det är mkt möjligt att någon på buke redan har en (tror det).

Finns redan tråd om den här nånstans här på utrustning, sök på freemax, så kommer det nog upp nåt. Vet en vars bror hade en..

KL

Någon som vet hur lång Freemax är??

Och någon som har en som vill dela med sig om hur de tycker att den är, för ryttaren och hästen. :)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 620
Senast: Liten
·
Islandshäst Jag har börjat spåna lite på en framtida sadel till min lilla skrutta som fyller 3 år till sommaren. Det är med andra ord ingen panik... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
33 719
Senast: Niela
·
Utrustning Hade turen att unghästen passade i min Frank Baines när jag red in henne, men hon växte ur den rätt fort och jag fick tag i en ett hack...
Svar
8
· Visningar
1 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka