frisk häst avlivad

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare experten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 064
E

experten

Är djurägare rättslösa?

Häst hos välkänd Curlyhästuppfödare avlivad i Örebro län - myndigheter polisanmälda

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=38916

Detta fullständigt upprörande! jag skulle bli vansinnig om djurskyddsinspektören och länsveterinären kom hem till mig och avlivade en häst med kanske en trivial hovböld.

Rättsmaskineriet måste agera hårt här. Fängelsestraff kan vi inte hoppas på men riktigt dryga böter!!!

Sv: frisk häst avlivad

men hur sjukt är det då...
det finns inte ord för det hur de handlat i denna fråga..

Mycket låter skumt i denna historia...har hästen avlivats och bara haft en hovböld, är det absolut stark kritik till djurskyddsinspektör och veterinär. Men som sagt jag känner en tveksamhet till artikeln i sig.

hästen obducerades och man hittade inga fel - man borde inväntat ägaren, kanske sprutat nåt smärstillande om man tyckte det var en kraftig skada, eller tillkallat nån annan veterinär oavsett hur läget var!
djurägaren har sin egen veterinär med sig - sanningen måste fram och sådan myndighetstilltag får bara inte förekomma!!!

djurskyddsinspektören ifråga ett otroligt dåligt rykte i området och samma sak var på väg att hända för tre år sen men kopplades hon bort av sin chef, initierade säger att man väntade på att det skulle hända... nu har det hänt

tack - såg inte, var förvånad över att det inte fanns nån tråd

jao, din tråd är den trejde, den första blev raderad pga snacket och spekulationerna..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka