Fritidsbyxor

Glimra

Trådstartare
Jag behöver tips på fritidsbyxor. Har ett par från Hööks som sitter bra men är ute efter något lite stabilare/mer rejält. Beställde ett par från Revolution Race som var alldeles för långa. Valde då istället en av deras short length och de sitter bra på alla sätt förutom i den förstärkta sömmen på låren. Den skär in på ett riktigt obekvämt sätt. Jag är 167 men har tydligen oproportionerligt stor rumpa/lår för min längd eftersom passformen på diverse byxor alltid är svår. Brukar dessutom alltid få glapp i ryggen.

Har ni några bra rekommendationer?
 
Jag har en helt annan kroppsform än dig, men Norra skulle kunna vara värt att prova? Jag önskar så att de hade passat på mig (som har raka höfter och ingen midja...), för det är väldigt genomtänkta och välsydda grejer.
 
Jag har Revolution Race i herrstorlek. Midjan blir betydligt högre än i dam och jag slipper glappet i ryggen, benen är även mer generösa i vidden. Jag har väldigt korta ben så egentligen är de för långa men iom knäppning stör det mig inte 😊
 
Jag har en helt annan kroppsform än dig, men Norra skulle kunna vara värt att prova? Jag önskar så att de hade passat på mig (som har raka höfter och ingen midja...), för det är väldigt genomtänkta och välsydda grejer.

Jag har köpt från Engelssons, de har även fodrade som går att använda på vintern
Norra har jag kikat på! Specifikt Ljung men den föll på recensionerna från de som verkar ha liknande problem som mig tyvärr. Men tack för tipset!

Engelsons hade jag ingen koll på men pojkvännen lyckades fiska fram ett par som inte passat hans mamma och de satt perfekt. Så får nog bli därifrån! Tack för tipset.
 
Jag har köpt från Engelssons, de har även fodrade som går att använda på vintern
Jag tänkte också föreslå Engelsons men du hann före.
@Glimra De har ju några olika modeller.
Jag föredrar de stretchigaste som har ganska mjukt tyg.
Mina har hållit bra även de med mjukt tyg.. Det enda är någon dragkedja till en ficka som pajat.
Men det finns även modeller med tjockare tyg som också verkar bra. Har ett par som är för små just nu i tjockare tyg. Jag har inte använt dem lika mycket som de andra men de var också rätt bra.
 
Om man inte är petig med att det ska vara resår i midjan (vilket jag är :p ) så har lundhags fantastiska byxor. Mycket mer hållbara och stabila, och superbekväma. Sedan har bergans några helt i softshell också, då är de helt i stretch vilket iaf jag tycker är underbart. Betydligt tåligare och mer pålitliga storlekar än engelsons och revolution race (jag har sådana också).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 331
Senast: HeddaVovven
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 537
Träning Sto, 7 år i riden i Holland, fått ett föl, ska vara riden tidigt förra året (mycket oklart) har haft diverse problem med låsningar och...
Svar
6
· Visningar
1 315
Senast: Marvin
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 146
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp