Ful i hjälm!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MyLittlePony
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 738
M

MyLittlePony

Hej allihop.
Jag måste bara fråga, jag ser förjäklig ut i hjälm:eek:, den jag har och de få jag provat. Är det bara att acceptera eller kan det skilja mycket modeller i mellan? Inte för att utseende är allt, som vi ju vet :angel: MEN får man välja vill man ju se lite trevligare ut :p

Sv: Ful i hjälm!

Det skiljer mycket mellan olika märken och modeller. Det är bara att åka till närmsta ridsportsbutik och prova på!

Jag förstår vad du menar, jag ser alltid ut som en liten unge i min gamla hjälm som är en traditionell sammetshjälm. Min nya ventilationshjälm däremot gör mig bara snyggare :D Mitt största problem är att när mitt hår blir lite för långt (nedanför öronen) spretar det ut mellan banden så jag ser ut som dynamitharry...

Jag förstår vad du menar, jag ser alltid ut som en liten unge i min gamla hjälm som är en traditionell sammetshjälm. Min nya ventilationshjälm däremot gör mig bara snyggare :D Mitt största problem är att när mitt hår blir lite för långt (nedanför öronen) spretar det ut mellan banden så jag ser ut som dynamitharry...

:rofl::rofl:

Men antar det finns hjälmar som faktiskt kan passa bra, man har väl inte hittat den än bara! ;)

KL*

hah har exakt samma problem XD

haha, jag tycker att alla ser förjäkliga ut i hjälm! :p det är verkligen ingen förskönande pryl alltså :D

jag har samma problem. Jag har ganska avlångt huvud inte direkt klotrunt om man säger så. De hjälmar jag har provat som inte tryckt in pannan på en har istället varit stora vid sidorna om huvudet. Får ju nästan in ett finger på vissa modeller av hjälmar.

Vilka hjälmar ser man inte ut som en andravärdskrigetssoldat i? Ni med avlånga huvuden vad har ni för hjälmar? Jag kan väl inte vara ensam med problemet?

Jag köpte en på hööks av alla ställen som passade mitt avlänga huvud.. Tror den gick på runt 700.- grå med ventilation. Ser inte ut som en champinjon med den på huvudet och det trycker inte i pannan. Brukar ha samma problem som dig nämligen!

kanske borde prova någon av dessa.

jag är ju dressyrryttare så jag kan inte rida omkring i en grotesk ventilationshjälm:D

Haha, jag ser också ut som dynamitharry ;) Om jag hinner (=orkar) brukar jag sätta håret jättehårt i en knut/svans så spretar det inte ut så mycket :bump:

Jag tycker att jag ser ut som en mupp i alla hjälmar:D

Och jag har provat ca 20 olika modeller:o

När jag så slutligen hittade en som satt bra så struntar jag i detta faktum och ser glad ut:D

Har provat alla möjliga hjälmar jag med, men får jättehuvud i alla. Nu har jag dotterns sammetsdressyrhjälm och en mössa under, och ser helt galen ut:eek:. Hjälmen ser ok ut, men då är den för stor istället! Och kommer inte ihåg var vi köpte den, och den är märkeslös, så jag vet inte var jag kan köpa en passande. Det är mellan den och den nya ventilationshjälmen jag har att välja. I ventilationshjälmen ser jag ut som en utomjording med jättehuvud och flugögon.

Jag har alltid tyckt att jag ser dum ut i hjälm, oberoende på modell och märke... tills jag såg en människa i en sådan där cowboyhatt-hjälm som allt ungt westernfolk kör med nu. I jämförelse med den hemskheten ser till och med en fuling i Jofa-hjälm snygg ut. :D

Jag ser också helt dum ut i hjälm... Förut hade jag en ganska så rund hjälm från BR, jag såg verkligen ut som en svamp!
Jag skulle nog aldrig beställa en hjälm från internet om jag inte hade provat den först, för riskfyllt :D

Jag ser extremt dum ut i hjälm, JW och GPA och Höökshjälmar är inte att tänka på eftersom stoppningen är så tjock. Nu har jag en Champion Showring Deluxe och den funkar hyfsat. Kostar runt 2000:- men utan läderband är den billigare.

Haha, jag ser också ut som dynamitharry ;) Om jag hinner (=orkar) brukar jag sätta håret jättehårt i en knut/svans så spretar det inte ut så mycket :bump:

Om jag nu kunde sätta upp håret...

Min hjälm är en svart/svart eurolite, jag känner många som har samma modell fast olika färger och den sitter faktiskt hyfsat snyggt på alla.

Har provat alla möjliga hjälmar jag med, men får jättehuvud i alla. Nu har jag dotterns sammetsdressyrhjälm och en mössa under, och ser helt galen ut:eek:. Hjälmen ser ok ut, men då är den för stor istället! Och kommer inte ihåg var vi köpte den, och den är märkeslös, så jag vet inte var jag kan köpa en passande. Det är mellan den och den nya ventilationshjälmen jag har att välja. I ventilationshjälmen ser jag ut som en utomjording med jättehuvud och flugögon.

Jag får också jättehuvud! Eller som en del dom sitter "uppepå" huvudet. Ser urbota dumt ut. Jag undrar om andra också tänker så, eller om det mest är en själv som nojjar om allt. :cool:

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka