Fult och omatchande? :/

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Midnightwalker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 885
M

Midnightwalker

Jag är en icke-hoppande ryttare på grund av att jag har dålig rygg och för att min häst endast har hoppats i min ägo, visst, jag hoppar honom gärna ibland men inte allt för ofta.

Nu till min fråga, min häst fungerar bäst i pullarträns, och jag älskar dressyrsadlar, då han fick fraktur på båda bak benen och inflamation från kronrand till kotor vill jag inte belasta bakbenen och köpa en hoppsadel och börja träna med honom igen, därför tycker jag det är onödigt och rider alltså med dressyr sadel och pullarträns. Omatchande? Jag vet, att till dressyr sadel borde man inte ha pullarträns, men jag har alltid undrat hur folk ser det.. Jag menar, idag rider folk dressyr i hoppsadlar och så vidare, lägger man märke till det? Jag har liksom, pullarträns, förbygel med martingal och en dressyrsadel.. Men tänker man egentligen "Hon har säkert en dressyrsadel för att hon tycker det är bekvämare och den passar hästen bra." Tycker vår syn på hästeriet och mode inom hästsporten bara blir värre och värre, vore bara kul och veta hur folk ser det..

:banana:

Sv: Fult och omatchande? :/

Träns och förbygel syns ju mer än sadeln, så skulle dra slutsatsen att det var ett hopp-ekipage, alt. nån som rider fälttävlan. det ser ju inte dressyrigt ut liksom. :p

inget fel iofs men..

Jag skulle nog oxå tro att det var ett fälttävlansekipage...att rida med bara pullarträns och dressyrsadel tycker jag däremot e ok..

Det är nog inte fult, men kanske lite omatchande. Men jag är nog också det! Men det skiter jag i, så länge det passar mig och hästen!:rofl:

Visst det kanske inte är världens snyggaste kombination men så länge det passar dig och hästen är ju det det viktigaste.

Bättre att det passar bra och är mindre snyggt än att det är snyggt men inte passar häst & ryttare.. Utseende är inte allt!

Jag tycker inte att det är något fel att rida i dressyrsadel o pullarträns!!
Från och med 1 januari i år är det tillåtet att tävla dressyr i pullarträns(åtmistonde på lokalnivå)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Den rosa bildtråden
  • Handdukar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka