Bukefalos 28 år!

Funderingar kring foder

angiepangie

Trådstartare
Fråga 1.
Angående det här med att alla säger olika om hur länge man ska ge valpfoder, eller ge valpfoder alls. Vad tycker ni?
Hur länge får era valpar gå på valpfoder?
Fick höra att stora raser inte ska gå på valpfoder alls då dom kan växa för snabbt och få diverse problem med leder osv.
En annan sa att stora hundar ska gå längre på valpfoder eftersom de växer under en längre period än små och behöver mer näring och så.. Så vad stämmer?

Fråga 2.
Letar efter nytt torrfoder till min 10 månaders valp, liten ras. Han har bojkottat Carrier totalt, så tankarna går nu åt Standart men är ju en hel djungel där ute. Vad skulle ni rekommendera för torrfoder?
 
Sv: Funderingar kring foder

Missade att någon startat en tråd om första frågan, så skit i mestadels av den :p
Men undrar dock fortfarande hur länge era valpar får valpfoder? :)
 
Sv: Funderingar kring foder

Så länge hunden är valp. Alltså till runt 1 år ålder. Beror ju lite på storleken, en stor ras växer längre än små raser så där bör man också ge ett valpanpassat foder lite längre.
 
Sv: Funderingar kring foder

min valp (nu 4 månader) får två måltider juniorfoder och en färskfoder per dag. när påsen med juniorfoder är slut blir det bara färskfoder. enl färskfoderleverantören ska det funka alldeles utmärkt att ge deras mat redan från start, men av olika skäl har jag valt att ändå ge juniorfoder ett tag. tilläggas bör väl att jag har en ras som i vuxenstorlek väger ca 5 kg.
 
Sv: Funderingar kring foder

Min 10 månaders får valpfoder två gånger om dagen, och han kommer få gå på det tills han blir ca 1.
Han väger nu 5 kilo, och jag tror inte det blir mycket mer heller.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: Bison
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 368
Senast: geting
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 770
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp