Funkar "samma" hoppsadel?

Yttik

Trådstartare
Efter letat runt har jag hittat en Globus Clic dressyrsadel åt min kille 18" och 34 bom. Och i mina ögon sitter den perfekt och han rör sig så bra med den. Verkar inte störas.

Nu letar jag hoppsadel. Funkar då en Globus Clic hopp i samma storlek? Om man vill kunna ha en tjock padd under (vill ha "stötdämpande") ska man ta en större? dvs 18" och 36 bom istället?

Sv: Funkar "samma" hoppsadel?

Tyvärr har hoppsadeln en helt annan bom än dressyrsadeln så om dressyrsadeln passar gissar jag på att hoppsadeln inte kommer göra det.

Är det så :( Vad typiskt.. nån som kan tipsa om en hoppsadel som kan passa?

Om Globus Clic passar som dressyrsadel skulle jag testat Morris & Nolands hoppsadel.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 402
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 679
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 028
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 655
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka