Bukefalos 28 år!

FY jag blir så jäkla sur!

KopparbergsEmme

Trådstartare
Har precis suttit med en bekant vid msn och hon berättade om sitt "fynd" hon hittade igår. En död hund! Den döda hunden ägdes av en människa i trakten.

Personen påstod att hon letat efter hunden som varit borta ett dygn. Nu är den död :( Mager men inga synliga ytte skador... Påkörd?
Den låg ca 1 meter från vägkanten och personen sa attd enne letat efter hunden från bilen, men har alltså missat hunden ! :eek:

Människan slänger sedan in den stela döda hunden bland de andra hundarna och åker hem :crazy:

Personen har setts rasta sina hundar genom att åka i bilen och dessa får springa efter (lösa antar jag). Personen ska tydligen vara anmäld till djurskyddet men inget har hänt...Hon har enligt sig bara 2 hundar och personer som varit där säger medllan 10-20 st.

Personen är ej SKK ansluten. Hon säljer troligen sina valpar till ett grannland..

Vad gör man? Jag blir bara sur över att höra sånt här...Jag skulle känna mig tryggare om djurskyddet varit där och alla förhållanden var OK. Men man vet ju inte, vad är sant..vad är påhitt?
 
Sv: FY jag blir så jäkla sur!

Nej ingen bekant till mig. En bakant har råkat stött ihop med denna person (träffat varann i skogen tror jag) och berättade just om senaste mötet...
 
Sv: FY jag blir så jäkla sur!

Jag förstår inte. Att hunden är magen är ju inga konstigheter när den är död! det går snabbt innan vätska mm börjar dräneras från en död kropp, så att hunden såg smal ut är inga konstigheter.

Och vad menar du att ägaren skulle göra med hunden om personen inte skulle ta med den hem? Låta den vara kvar vid sidan av vägen? Skulle hon bära den hem? Varför var det fel att ta med den i bilen? Har du något bättre lösning på situationen?
 
Sv: FY jag blir så jäkla sur!

Eftersom hon bor ca 1 km därifrån skulle jag åkt hem emd mina levande hudnar innan jag hivade in en död....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp