Fyllning hästtäcke? Smal modell?

Krans

Trådstartare
Hej, jag måste beställa ett täcke till ponnyn men tycker det är så svårt med domdär grammen fyllningen anges i! Har försökt kolla på mina gamla täcken men hittar ingen angivelse för det.Jag är ute efter ett täcke som eg ska hålla emot regn/snöblandat regn och blåst och temp ca -1 till -5. Har en äldre ponny som är ganska lurvig men som nog vill vara torr i ruskväder. Så vad säger ni; 50 eller 100 g?Hur mkt fyllning är det i ett regntäcke med fleece?Gillar ej att täckena blir som bly av vätan heller...Och andra frågan; täcken som är smala framtill?
 
Hej, jag måste beställa ett täcke till ponnyn men tycker det är så svårt med domdär grammen fyllningen anges i! Har försökt kolla på mina gamla täcken men hittar ingen angivelse för det.Jag är ute efter ett täcke som eg ska hålla emot regn/snöblandat regn och blåst och temp ca -1 till -5. Har en äldre ponny som är ganska lurvig men som nog vill vara torr i ruskväder. Så vad säger ni; 50 eller 100 g?Hur mkt fyllning är det i ett regntäcke med fleece?Gillar ej att täckena blir som bly av vätan heller...Och andra frågan; täcken som är smala framtill?
Mitt oklippta varmblodssto har ett 50 grams regntäcke vid behov men hon är väldigt varm av sig. Det är inte alls mycket fyllning i det men räcker gott för att hålla madame varm och torr i ruskväder i alla fall när hon har vinterpäls.
 
Hej, jag måste beställa ett täcke till ponnyn men tycker det är så svårt med domdär grammen fyllningen anges i! Har försökt kolla på mina gamla täcken men hittar ingen angivelse för det.Jag är ute efter ett täcke som eg ska hålla emot regn/snöblandat regn och blåst och temp ca -1 till -5. Har en äldre ponny som är ganska lurvig men som nog vill vara torr i ruskväder. Så vad säger ni; 50 eller 100 g?Hur mkt fyllning är det i ett regntäcke med fleece?Gillar ej att täckena blir som bly av vätan heller...Och andra frågan; täcken som är smala framtill?

Fleecefoder brukar räknas som 50 g. Jag skulle köpt ett 100 g, tycker att det blir lagom med värme vid det väder du skriver om, ifall ponnyn inte är en fryslort.

Min fryslort har minst 250 g + hals i det vädret…
 
Här är 100 g det täcket som används absolut mest, så det rekommenderar jag :)

Jag använder bara täcken från Horseware, finns ju flera olika modeller. Kanske ett wug kan passa? Oavsett vilket märke du köper så är blank insida att föredra för bästa passform 🙂
 
Håller med om att 100g nog är det som kommer att passa ponnyn bäst.
Även jag använder bara horseware, deras Rhinotäcken ska vara smalare i passformen än Amigo och Rambo.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp