Bukefalos 28 år!

Fyndat fyndat

cactuspower

Trådstartare
Var på Segersjö idag :) och fyndade såklart lite :D

Brun/vit longerlina i cushion web material 75:- från Kingssaddlery

En jacka Kyra K Maxam endast 398:-! (Tidigare drygt 1700:-), visserligen var väll färgen lite annorludna, rostbrun men den var ändå helt okej. Också från Kingssaddlery.

Ett par Kyra K ridstrumpor bruna med rostbrun smal kant på, som ska matcha jackan ;) från Granngården.

Ett brunt hackamore (har aldrig sett bruna tidigare så jag slog till! :p)
tänkte att det skulle vara intressant att rida på bettlöst också.
Märket var Horsemans Choice och det kostade 149:-.


Jag är mäkta nöjd med dagens inköp måste jag säga! :D :)


Dessvärre hade jag förväntat mig att köpa fler saker :(
Tävlingsskjorta med plastrong, dressyrgjord, jacson stigläder med nylonkärna, bruna senskydd + kotskydd samt dressyrskydd stod också på min lista.. och jag hittade inga av de grejerna som jag ville ha. :(
 
Sv: Fyndat fyndat

Så här ser Kyra jackan ut fast jag har en rostbrun-aktig färg på min då..

73815.jpg
 
Sv: Fyndat fyndat

inte jag men skulle bara säga att jag har ett sånt Horsemans Choice hackamore (betalade 199 kr) och det är jättebra! fint,mjukt läder och rejäla spännen. har dock bytt ut remmen mot en kedja.

jackan var fin! hur mkt fodrad?
 
Sv: Fyndat fyndat

Vad bra, då vet jag att mitt hack var ett bra köp då! ;)
Tänkte prova att rida henne på det i morgon, tänkte att det kunde vara bra och variera lite emellanåt.

Hmmn, det är liksom som en väst i jackan också.. svårt och förklara. Men västen är typ "piléaktig". Tyckte själv i alla fall att den var ganska lagom till hösten. Går även att använda nu då, då har man bara själva "skaljackan" på sig :p Tycker Kyra jackorna är så bra med tvåvägsdragkedjan och i övrigt en bra passform med, sen så andas de ju bra med..!
 
Sv: Fyndat fyndat

Ingen mer som var på Segersjö och hittade nåt?
Eller nån som köpt nåt annat kul, i någon annan butik på sistone?
 
Sv: Fyndat fyndat

*ler*
Jag har köpt ett par RÖDA senskydd!!!!!!
Trots att jag är 35 och jag ska ha det på det 16 åriga halvblodet tror jag, eller på fjordisen eller.....jag köpte dom nog mest för min egen skull.
 
Sv: Fyndat fyndat

Hehe , den där jackan köpte min kompis också :D
Joo jag var också där , men det blev bara en tyskpåse hästegodis , som flickan ääälskar .

Jag önskar att tävlingarna där höll på varje vecka :P
Så himla roligt !
 
Sv: Fyndat fyndat

Var där o tittade men handlade inget. (har ingen nytta av nya saker)
 
Sv: Fyndat fyndat

Vad skoj, det är kul att handla lite "udda" grejer ibland med ;) Eller snarare, speciella.. som ingen annan har likadana utav. Vad var det för några, köpta var då?
 
Sv: Fyndat fyndat

Jasså, det gjorde hon :D
Vilken färg tog hon då? Det fanns ju en lila/svart också, som jag tyckte var snygg.
Dock så hade jag så dåligt med matchande ridkläder och hästutrustning till den färgen så det fick bli en roströd/brun i stället.

Ja, Segersjö är skoj! :bump: Det har blivit lite av en tradition. :D
Det var tredje året på raken som jag åkte dit. Tyvärr tyckte jag att utbudet med hästgrejer var Dåligt trots att det var väldigt många olika sorters utställare var där. :(

Ja menar, Granngården, Skara hästsport, Kingssaddlery, Kaias, Ridshopen, RTS Sweden, nån som sålde B o T m.fl. var ju där men ändå tyckte jag att jag hittade skitlite grejer :(

Nåväl, ska till Häst & Hundsport på Fredag e.m. efter skolan. Hoppas jag hittar något kul där! :) De var ju på Segersjö, men jag tyckte bara de hade med sig dåliga grejer dit!?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp