Fyrantel - intervaller?

Leoni

Trådstartare
Har lite stora blodmaskar att ta kål på i år och det blir Fyrantel i år. Nu hittar jag inte intervallerna jag ska avmaska i. Är det någon som vet?

Sv: Fyrantel - intervaller?

Hade jag STORA blodmasken så skulle jag definitivt ta Cydectin. Den är inte rolig att få i hagarna. C rensar rejält.

Tack för svaren båda två.

Då väljer jag Cydectin istället. Har inte avmaskat på många år då jag inte haft någon större förekomst. Har inte jättemycket nu heller - 150 resp.400 epg av stora blodmaskar enbart.

Cydektin tar inkapslade larver av små blodmaskar o har längre verkningstid men har det verkligen bättre effekt mot stora?
PL

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 466
Senast: Blyger
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
918
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka