GAAAHHHH! Jag blir galen på gnäll

mik

Trådstartare
Min underbara lilla prinsessa har slutat att prata...och börjat gnälla, hela tiden.

Allting som ska framföras kommer iform av ett gnälligt läte....och det driver mig till vansinne!!

Det gnälls morgon, middag och kväll, känns det som iallafall..

Säg att det bara är en fas, snälla:confused::cool:??

Hon är 4,5 och självklart världens bästa unge iallafall.
 
Sv: GAAAHHHH! Jag blir galen på gnäll

Jag har visserligen inte egna barn utan bara bonusbarn, men jag har nog tyckt att det går i perioder.

Jag var hård styvmor och lät oftast meddela att om de ville prata med mig fick de använda sin vanliga röst. För det kunde de ju, och ibland gnällde de bara av "gammal vana" eller hur man nu ska uttrycka det, det fanns ingen som helst anledning.

En sak är väl om de är jättetrötta eller besvikna, men det finns ingen anledning att låta som en osmord dörr dygnet runt!
 
Sv: GAAAHHHH! Jag blir galen på gnäll

Jag brukar också säga så att hon får prata med vanlig röst om hon vill något. Ibland fungerar det men inte alltid..

Imorgon börjar hon på dagis efter 7 veckors ledighet och det ska bli...skönt, både för henne och mig. Hon har väl totalt tröttnat på sin tråkiga morsa och dessutom en veckas regn och mest inneaktiviteter...

Men det där gnälljudet som hon pressar fram skär genom hela mig....
Jag har vissa ljud som jag har svårt att tåla och hennes gnälljud är helt klart ett av dem...

Jag får ta och skärpa mig...
 
Sv: GAAAHHHH! Jag blir galen på gnäll

Här är det tvärtom. Min två-åring har plötsligt lärt sig att beskriva sina känslor i ord, istället för att skrika. Det finns två känslor:
"Jag bli glaaaad!"
"Jag bli lessen."

Idag har jag hört "jag bli lessen" minst 50 gånger. Han blir tydligen lessen för allt! T ex om jag säger att man kan bränna sig på brännässlor, eller om Pingu börjar om fem minuter (istället för NU).:crazy:

Det var lättare att trösta när han bara skrek. Nu känns det som att jag borde "lösa problemet" när han kommer och säger att han blir ledsen...
 
Sv: GAAAHHHH! Jag blir galen på gnäll

Det är en fas:D, vår dotter 5,5 och har bara tillfälliga kortare återfall nu. (nu skall hon ju vara stor och börja F-klass:rofl:)

Däremot har hon en *varför* *mamma vet du?* lillebror på 3 år som pratar oavbrutet som man kan bli galen på för tillfället:devil:.
 
Sv: GAAAHHHH! Jag blir galen på gnäll

Tack..:crazy:

Imorse hade vi ett riktigt uppträde angående vilka kläder som var lämpliga att ha till dagis:grin: Det är 17 grader med stor risk för regn och blåst.

Jag tyckte tunna jeans och t-shirt, luvtröja, strumpor och jumpadojjor. Regnkläder och stövlar i ryggan.:cool:
Hon tyckte klänning och sandaler....:crazy:

Jag vann...den här kampen, som kommer att följas av många.

Fick sedan rapport från sambon som hade lämnat på dagis att hennes bästa kompis hade haft klänning till dagis.... Hennes mamma hade kommenterat att hon INTE vunnit kampen den dagen:). Man är i allafall inte ensam, det känns skönt...

Nu ska jag jobba lite och kurera min förkylning för imorgon är det work,work,work....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Hej! Har fått reda på att jag har en kronisk ögonsjukdom som tyvärr kommer att påverka mig resten av livet. Har extremt torra ögon som...
2
Svar
27
· Visningar
3 265
Senast: Gnist
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp