Bukefalos 28 år!

Galen ide??

skjona

Trådstartare
Vet inte om jag är lite knäpp, men jag har fått för mej att jag skulle vilja testa att använda ett vanligt fårskinn som vojlock.Tycker att det skulle vara rätt häftigt och nog måste det väl ha en rejält stötdämpande effekt och vara välgörande för hästens rygg?Är det nån här som har testat det?
 
jag har klippt till en del och har som shabrak, det funkar bra..
 
Jag köpte ett TJOOOOOOOCKT fårskinn på COOP för 300 kr. Egentligen var det ett sätesklädsel till bilar, men det funkar alldeles utmärkt på hästryggen. Och det är sååå mjukt.
Såpass stort att det räcker till 2 sadelunderlägg av den typen som man i hästaffären betalar 800 kr för.

Jag kan dock inte använda fårskinnet under sadeln pga dess tjocklek. Skulle behöva en två nummer större sadel... Istället har jag det när jag rider barbacka (har ridgjord).

Din idé är inte galen, bara ekonomisk. Åk runt till olika biltillbehörsaffärer och hitta det tjockaste och mjukaste.
 
jag har ett renskinn under min montsegur. när det skinnet är slut skall jag prova mitt tjocka fårskinn jag har hemma.

var bara noga med att det inte blir för smalt, då det tjocka skinnet är på plats.
 
var och varannan änvder ju fårskinn numera :crazy:

Visst e de bra,tänk bara på att de kan bli för tjockt jämfört med vad du annars har under sadeln
 
Jodå. Det är jättebra. De har ju inte kardborre för att sätta runt stropparna, men det kan man ju sätta dit. Det underlättar. Köp ett maskintvättbart.

mvh
Lejonelle
 
Gör inte samma misstag som mitt tonårsmonster som hittade
en förskinnsfäll på vinden som hon andvände.
Det var fullt med loppor i den fällen visade det sig sedan... :crazy:
 
IKEA har bra fårskinnsmattor man kan göra sadelunderlägg av...Jag köpte en, blev två cremefärgade underlägg. Perfekta att ha under sadeln, lagom tjocka. :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 289
Senast: JennyLz
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 217
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp