Gallor av vårgräset?

Lenis

Trådstartare
Är inte så hemma på det, men hur vanligt är det? Pållen är 19 och jag är därför överkänslig när det gäller hans ben, nu när det precis börjat bli grönt i hagen har han fått mindre antydningae till gallor bak, en på varje ben. Är det vanligt att de får det av vårgräset och vad kan man göra för att lindra?

Tacksam om nån kunde upplysa mig lite :crazy:

Japp det är vanligt... och jag tror inte att du behöver bekymra dig så mycket om dom... så länge de inte blir för stora..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 864
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka