Galopp med stora hästar!!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare froggy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 183
F

froggy

Jag har ett varmblod som älskar att susa fram i full galopp. Men finns det galopptävlingar för stora hästar i Sverige? Och om det finns så är det väl åldersgräns på det? Om ni vet vart i Sverige,och om dom har någon sida så skriva gärna. Och om du själv vart med på någon galopp tävling,med Stor häst så berätta gärna =) Och om åldern på både hästen och ryttaren,och regler.. :rofl:

Sv: Galopp med stora hästar!!

Galopptävlingar för stora hästar är för fullblod och araber. Gissar att du med varmblod menar att du har en travare? Travare får starta på travträvlingar medan fullblod får starta i galopptävlingar.

Tror att TS menar ridhästgalopp, inte "vanlig" galopp. Nu har jag inte någon koll längra på hur det se ut med ridhästgaloppen, om det anordnas några sådana längre överhuvudtaget.

både på täby och jägersro finns galopp för ridhästar.
kolla på respektives hemsidor så småningom
i söder är man mest aktiv med point to point - dvs hinderkapplöpning. ett par travare har varit med och varit riktigt duktiga
på täby galopperas på dirttracken mest
finns det bara tillräckligt många ekipage, så blir det löp också

Om du bor i närheten av täby galopp kan du komma in med din häst o testa på "ridhästträning" de kommer sättas igång snart på måndagskvällar. Håll koll på täbys hemsida för information!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 101
Senast: lilsan
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 000
Senast: lirco11
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 558
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka