Sv: galoppen?
*kl*
till er alla
tack

ska börja med att longera henne i rund corallen då hon oxå lär sig att bygga muskler i cirek *luddigt sakt* men hon har problem med att svänga och det måsye ju hjälpa då så att hon lär sig att bära sig i alla gång arter.
okey då ska jag tänka på det.
hller på att lära henne dety i traven nu at Trav med en bestämd tydlig röst betyder trav.använder ett lång spö som framåtdrivande från marken efter som jag leder henne mkt nu för att hon ska lära sig att jag inte äter upp henne ^^
Idag har hon vart JÄTTE dujtig

Jag hade lagt några bommar på marken som vi skulle skritta över ade jag tänkt och lite serpen tidner ( koner.) och först så borstade jag osså satte på grimman villke var lite läbbigt innan jag fick tag om nos ryggen då hon var snel hest

sedan ledde jag ut henne i stall gången mjukt och försiktigt, drg inget i henne utan det fick ta en halvtimme att fåp ut henne utan att böka för att hon ska vänja sig.
Sedan kom vi ut och efter lite om och men kom vi inte i gräs padocken och så gick vi några varv i båda varven sedan gick vi mot hindrena och konerna UTAN ATT VARA RÄDD

WoW

s¨gjorde vi det några gånger i bvåda varven och klappade och berömde och nån öiten äpple bit ibland (dels för att hon ska respektera handen som en vän XD )osså släppte jag henne och fånga de henne osså sedan gick vi in igen

jätte duktig var hon värkligen