galoppslutor och galoppöppnor

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Expensive_Hobby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 973
Sv: galoppslutor och galoppöppnor

Ok! Tack för svaret! På vilken nivå kommer dessa rörelser?

om du kollar på ridsport.se eller stallbacken.com så kan du läsa om alla program. då kan du se vilka rörelser som finns i programmen.

om du söker på forumet så kan du läsa om rörelsernas funktioner, det finns flera trådar om just det.

Tycker själv att öppna på många sätt är enklare och känns mer naturligt att rida i galopp.

Just galoppslutor och galoppöppnor utförs endast i galopp, i trav gör man istället travslutor respektive travöppnor, medan det i skritt kallas skrittslutor och skrittöppnor.

Hahaha.... :rofl: jag KUNDE inte låta bli :D:D förlåt... :p

Just galoppslutor och galoppöppnor utförs endast i galopp
:bow:

*kl*

Som tävlingsmoment finns det inga öppnor i galopp, de försvinner även i trav ju längre upp man kommer, har för mig att de försvinner redan i SvårB:1?

Däremot så blir galoppöppnan som övning för att bl.a stärka galoppen och förbereda piruetterna viktigare och viktigare!

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
584
Senast: Elo
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 768
Senast: Mirtai
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 700
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Välkommen på en inspirationsdag i dressyr med Mats Eriksson. Dagen vänder sig till dig som är verksam som ridlärare på ridskola.
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025