Bukefalos 28 år!

Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

AgentCarter

Trådstartare
Skulle behöva skjuta upp en deadline, kanske går att göra utan sjukskrivning men vet inte det förens imorgon.
Men skulle det gå att bara sjukskriva sig från skolan?
Har tre jobbdagar nu under storhelgerna jag behöver och vill kunna jobba de utan problem.
Är anställd timvikarie inom kommun.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Nej, så simpelt är det inte.
Men fick uppskjutet till efter jul iallafall.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Är du sjuk då? Annars kan du väl inte sjukanmäla dig? Då får man väl ta någon annan sorts ledighet.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Jag pratar inte om sjukanmälan utan sjukskrivning lite skillnad. Och ja, jag är tillräckligt dålig för det sista.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Be läkaren skriva ett intyg som du skickar till skolan?
Du behöver ju inte ge det till arbetsgivaren.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Men skulle det gå att bara sjukskriva sig från skolan?
Har tre jobbdagar nu under storhelgerna jag behöver och vill kunna jobba de utan problem.
Är anställd timvikarie inom kommun.
Går väl men det kan anses som bedrägligt.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Antog det, även om det är obetald sjukskrivning?
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Får du inte CSN-pengar trots sjukskrivningen?
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Aha, om du inte tjänar på det ekonomiskt så kan det nog inte kallas bedrägligt.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Vilken intressant frågeställning. Jag tänker mig att det borde vara möjligt, beroende på hur intyget är formulerat. Och att din andra sysselsättning inte påverkar din återhämtningsförmåga. Alltså jag tänker såhär: Om du har två jobb, ett som skogshuggare och ett som revisor så kan du bli sjukskriven från det första jobbet om du bryter benet (iom att du har svårt att klättra i och ur maskiner med brutet ben), om de inte har möjlighet att omplacera dig under tiden du återhämtar dig, medan revisorsjobbet du gör hemifrån kan du göra utan problem och därför blir du bara sjukskriven från det ena.

MEN - jag vet inte hur det fungerar i praktiken, mer än att man generellt sett sjukskrivs från sin arbetssyssla och inte sitt arbete i sig.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Ja, det är intressant. Inte aktuellt nu längre men kanske blir igen.
Jag tycker att det borde gå om det är tillräckligt väl formulerat, att arbetet inom hemtjänsten inte ger samma psykiska stress som skolarbetet.
Hade säkert fungerat bra om vi inte gick på knäna pga för lite personal i gruppen och folk där är sjukskriva pga stress:p
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Nej, om ditt skolarbete är psykiskt stressande så riskerar det i långa loppet att få dig totalt utbränd. I en sådan situation måste man låta hjärnan vila helt och jag tycker inte att det du beskriver är ok. Situationen som Mammas beskriver känns mer ok, vilken jag också kan tänka mig är ok ur försäkringskassans synvinkel. Det kanske inte ses som bedrägligt i den här situationen eftersom du inte får ngn ersättning för det, men jag tror knappast en läkare skriver ett sjukintyg om det är en längre period. Tror inte skolan bryr sig om ett sjukintyg heller, utan det ska ju till csn och om du är borta är det väl skolans uppgift att rapportera till csn om du uteblivit från flera obligatoriska moment. Om du ändå inte har csn så är det väl bara att be om att få förlängd deadline, du styrs ju ändå inte av att du måste klara ett antal poäng för att få fortsatt bidrag. Så just i detta fall så borde ju en sjukanmälan räcka, hur mkt sanning det är i den är det nog bara du själv som får "leva med".

Någon som kan får gärna rätta mig om jag har fel, men så tänker jag i alla fall.
 
Sv: Går det att sjukskriva sig från en sak men inte en annan?

Jo, det kan jag nog hålla med om! Nu kämpar jag för att komma upp i poäng till att få csn, men det är en annan historia;)
Nu när jag fick till efter jul på mig så ska jag försöka och bara kolla föreläsningar några dagar istället
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
824
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 786
Senast: sjoberga
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp