går det med ståltråd?

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
ska till en hästaffär i morgon och beställa tid för sadelutprovning. Jag är ute efter en Wintec sadel och då för att göra det lättare för personalen tänkte jag mäta ut vilken bomvidd hon ska ha. Men jag har ingen Flexicurven hemma, tänkte spara tid då man i den affären får med sig en sådan och måste åka tillbaka innan de kan komma ut. Så jag tänkte om jag tar ståltråd och gör så som man ska med Flexicurven så sparar jag ju tid och behöver inte åke tillbaka till affären en gång till. Går det eller kräver dem att man ska göra det med en flexicurv?
tacksam för svar
(hoppas ni förstår mitt halvtaskiga inlägg, förstår inte sj vad jag skriver ibland :angel: )

Senast ändrad:
Sv: går det med ståltråd?

Det borde gå! Men måla av den direkt på ett papper så du har den där ifall ståltråden nu skulle vikas eller nått.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 043
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka