Giftiga växter

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Linas_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 896
L

Linas_

Nu behöver jag hjälp av alla växtkunniga bukeläsare!

Vi har nyligen tagit över en ny beteshage till vår stoflock. Hagen har tidigare betats av kor.

De senaste dagarna har alla mina ston varit galliga runt om. tidvis har de också haft puls i benen. Veterinären som kollat dem tror inte på fång utan snarare att det kan finnas någon giftig växt i hagen. Jag har inte helt uteslutit tanken på fång, men tänkte ta tag i det där med giftiga växter parallellt.

Men, hur börjar jag. Min växtkunskap slutar strax efter skillnaden på blåklocka och maskros :o. Jag har ett svagt minne av att jag sett en bild någonstans där det var kort på olika växter som var giftiga för hästar. Någon som känner igen det?

Lina

Sv: Giftiga växter

:love:
Nu behöver jag hjälp av alla växtkunniga bukeläsare!

Vi har nyligen tagit över en ny beteshage till vår stoflock. Hagen har tidigare betats av kor.

De senaste dagarna har alla mina ston varit galliga runt om. tidvis har de också haft puls i benen. Veterinären som kollat dem tror inte på fång utan snarare att det kan finnas någon giftig växt i hagen. Jag har inte helt uteslutit tanken på fång, men tänkte ta tag i det där med giftiga växter parallellt.

Men, hur börjar jag. Min växtkunskap slutar strax efter skillnaden på blåklocka och maskros :o. Jag har ett svagt minne av att jag sett en bild någonstans där det var kort på olika växter som var giftiga för hästar. Någon som känner igen det?

Lina

Det finns en tråd i detta forum som heter nålad tråd Giftiga växter. Kolla den och skriv upp namnen på blommorna och växterna dom nämnt där. Sök sedan på alta vista och kolla hur växterna ser ut (en del finns det bild på i detta forum) virituella floran som kommer upp när du söker på alta vista finns det bilder och text.
Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka