R

rabarber2

Har suttit å försökt förstå mig gimp ett bra ta g nu.. Går sådär.. Det jag inte fattar hur man ska göra är ta bort föremål. T ex ta bort ett grimskaft eller staket från bilder... Göra dom genomskinliga..

T ex på den här bilden vill jag kunna ta bort staketet å gärna grimman...

X1P42K1.jpg


Tacksam för lite hjälp :bow:
 
Sv: Gimp

Ett bildbehandlingsprogram kan inte trolla, det är meningen att sådana saker inte ska vara med i bilden från början ;)

Att få bort ett staket och till och med grimman kommer att ta en del tid, men det GÅR. Använd klonstämpeln och välj rätt färg och textur till det som ska vara istället för staketet och måla över med det.
 
Sv: Gimp

använd aldrig en textur mer än en gång även, med klonstämpeln, för då ser det bara fel ut. man kan som sagt var inte trolla med ett bildbehandlingsprogram.

det är trevligt att du försöker med alternativa program iaf.
 
Sv: Gimp

snygg linje där stolpen stod :E och på hästen :E jäkla amatör. dessutom så använde du photoshop, vilket kostar :P

plus att gräset är jäävligt trimmat där i bakgrunden, kunde du inte använt ett annat sample iaf?

btw har du fått skivorna vi skickade efter ifrån USA än?
 
Sv: Gimp

Baka_kun skrev:
snygg linje där stolpen stod :E och på hästen :E jäkla amatör. dessutom så använde du photoshop, vilket kostar :P

plus att gräset är jäävligt trimmat där i bakgrunden, kunde du inte använt ett annat sample iaf?

btw har du fått skivorna vi skickade efter ifrån USA än?

1. hm det tog mig 30 sek att fixa bilden :)
2. hur HUR vet du att ja har använt photoshop
3. jag har faktiskt en KÖPT photoshop licens EUREKA
4.gräset var så pixligt så att jag orkade faktiskt inte bry mig speciellt i det... fixar hon e n högupplöst bild så ska hon få ett fint resultat
5. de skivorna ser vi nog aldrig mera
 
Sv: Gimp

för att du bara använder photosnopp din get :P :D

ne trot inte heller vi kommer få se skivorna eller katalogerna.. lite synd fan... vi får köra med bilddagboken.se ^^ :D
 
Sv: Gimp

kommer du ihåg vart vi beställde skiten? kanske kan vara värt att testa igen?
 
Sv: Gimp

tror det var på nån gratissida... :S ingenaning om var dock, ska vi skriva till el bajja och fråga?
 
Sv: Gimp

ne inte vi.. DU (A) tror att kontona på fc finns kvar har doch ingen aning längre.....
haha inte alls liite off topic (A)
 
Sv: Gimp

Okej tack för hjälpen.. Ska nog se till å få photoshop i julklapp ist.. För blir galen på Gimp...
 
Sv: Gimp

Okej, jag kanske är lite trög, men jag förstår inte hur jag får in en bild i den vita rutan. Om jag trycker på arkiv och ny..får jag upp en vit box i ett nyff fönster med massor av kordenater, hur får jag in en bild i denna??:confused:

/Johanna
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 462
Senast: Nixehen
·
Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
554
Senast: Nahar
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 766
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp