"Gissa raser"?

Problematisk

Trådstartare
Gjorde för ett tag sen ett inlägg om vad det skulle kunna vara för ras/er i min häst. Men jag är urdålig på att beskriva hurdan exteriör en häst har, så bild är väl typ ett måste. Nu tror jag att jag kommit på hur jag får med en bild, så, vad kan det vara i den här?
Enligt uppgift svenskfödd, okänd stam, ca/lite drygt 165. Som synes lite omusklad och kanske lite sommarrund :)
Hur skulle ni beskriva exteriören? Jag vet att hon inte står så vidare bra, men det går kanske att se en del iallafall.

Medvetet val att inte ta med huvudet, hon ville vara anonym ;)
IMG_20180630_175530.jpg
 
Gjorde för ett tag sen ett inlägg om vad det skulle kunna vara för ras/er i min häst. Men jag är urdålig på att beskriva hurdan exteriör en häst har, så bild är väl typ ett måste. Nu tror jag att jag kommit på hur jag får med en bild, så, vad kan det vara i den här?
Enligt uppgift svenskfödd, okänd stam, ca/lite drygt 165. Som synes lite omusklad och kanske lite sommarrund :)
Hur skulle ni beskriva exteriören? Jag vet att hon inte står så vidare bra, men det går kanske att se en del iallafall.

Medvetet val att inte ta med huvudet, hon ville vara anonym ;)Visa bifogad fil 16772

Jag tänker spontant arab/travare när jag ser den där.
 
Det tror jag inte, brukar inte arabkorsningar i regel vara ganska små? Inte mycket arab i huvudet heller (typ inte alls), men det syns ju inte på bilden.

Dock ska det ju vara en bra korsning inom ditansritt, och det är jag sugen på att prova så helt fel skulle det ju inte vara ;)

Nja, det beror ju på vad de är korsade med. Mer än 170-175 cm har jag aldrig hört talas om någon som varit, men vet flera (OX x SWB och OX x STC) som är just runt 165 cm. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 058
Avel Kanske en konstig fråga och kanske fel forum, ursäkta isåfall! Men min häst har okänd stam och okänd uppfödare, så vad hon "egentligen...
Svar
9
· Visningar
1 993
Senast: Sporthorse
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 043
Senast: soom
·
Avel Vet att det här inte är min första tråd på ämnet, men är man ras/stamtavlenörd så :p Vad kan den här tjejen vara för ras, tror ni? :)...
Svar
19
· Visningar
2 008
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp