gjort de igen ...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare blohme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 770
B

blohme

glömt att betala in licensen , är lite osäker , går det fortfarande bra att visa kvittot på att den är betald även om man inte fått kortet ännu ? om man tar med det gamla kortet ?

Sv: gjort de igen ...

Du får ha kvittot en viss tid, sen ska du visa upp en giltig licensbricka när tiden gått ut.

men du behöver oftast inte ta med din gamla utan numret står på kvittot.:smirk:

Fast vad gör man när man betalat licensen och det tar över 5 månader innan man får nya plastbrickan? Det hände oss för något år sedan. Då får man visa upp kvittot varje gång istället.

Det som gäller är att när man anmält att man vill skaffa/förnya licens så har man viss tid på sig att betala. Sedan gäller väl kvittot på betalningen tillsammans med utskriften på licensanmälan lika mycket som en plastbricka. Att ridsportförbundet är sega på att skicka ut brickan ska ju inte hindra en ryttare från att kunna tävla om ryttaren fullföljt sin del av avtalet, nämligen att betala licensen.

Fast vad gör man när man betalat licensen och det tar över 5 månader innan man får nya plastbrickan? Det hände oss för något år sedan. Då får man visa upp kvittot varje gång istället.

Det som gäller är att när man anmält att man vill skaffa/förnya licens så har man viss tid på sig att betala. Sedan gäller väl kvittot på betalningen tillsammans med utskriften på licensanmälan lika mycket som en plastbricka. Att ridsportförbundet är sega på att skicka ut brickan ska ju inte hindra en ryttare från att kunna tävla om ryttaren fullföljt sin del av avtalet, nämligen att betala licensen.

Vad jag hört så gäller kvittot bara 2 månader, sen om du inte ska ha fått din bricka får du ju helt enkelt kontakta förbundet pch överklaga.
Du SKA inte behöva visa upp ett kvitto i nästan ett halvår

Ett kvitto på betald årsavgift måste ju gälla för hela den period avgiften gäller.

Om jag har betalat och inte förbundet skickar ut brickan i tid så kan jag knappast lastas för detta om jag ska ut och tävla.

Jag kontaktade förbundet via mail men ändå dröjde det så länge innan brickan kom. Förbundsfolket är ju inte de lättaste att få kontakt med. Man ser att de läst mailen via läskvitto, men svaren förekommer inte så flitigt direkt.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 689
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ ...hur började era symptom? Och hur gamla var ni? Jag har de senaste två åren fått värk i fingrarna från och till, speciellt när det är...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Norma
·
Samhälle Jag vänder mig till Buke som brukar ha svar på det mesta. Min mamma som är pensionär bor i Kenya. Hon behöver en gång varje år lämna in...
Svar
3
· Visningar
532
Senast: MJLee
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka