Gjuta mässing eller svetsa stål?

Agneswi

Trådstartare
Hejsan!
Jag har på senare tid kläckt massor av idéer för designer av träns som jag inte riktigt kan släppa. Jag är väldigt sugen på att sy upp några prototyper för att se om de fungerar så bra som jag inbillar mig att de kommer att göra!

Problemet är att mina designer innehåller en motsvarighet till bett-ring som inte finns på marknaden! :banghead:
Vem sjutton skulle kunna tillverka/gjuta exempelvis mässingringar efter beställning (och egen design)? går det ens, utan att det skulle kosta mig multum? eller går det att tillverka enklare i stål, och vem gör isf sånt?
tacksam för minsta lilla svar! ;)
 
Sv: Gjuta mässing eller svetsa stål?

Diskutera med en smidesverkstad om de kan göra någon form av prototyp, för att sedan kunna presentera och sälja in till hugade tillverkare.
 
Sv: Gjuta mässing eller svetsa stål?

vilken storlek på ring är det du letar efter? Finns vissa ringar etc på butiker som säljer båtgrejer bland annat.
 
Sv: Gjuta mässing eller svetsa stål?

Det är inte en vanlig ring jag har tänkt mig, utan ringen är liksom bara "basen", sen är det lite pinnar och ringar inuti och utanpå "basringen" också! haha ja det låter ju inte riktigt klokt, men det är inte så galet som det låter. Jag ska försöka kontakta en lokal smed, tack för tipset! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp