Bukefalos 28 år!

Jag är glad över att det är sol i dag. Sol ger mig alltid glädje!
Jag är också glad över att bulan i tinningen har minskat något sedan i morse, så den kommer antagligen inte att synas alls på måndag när jag ska jobba! Trillade ihop i ett EP-anfall i morse och kom till vett och sans med en bula stor som Island på sidan av huvudet, väl synlig, men nu är den alltså mindre och mindre synlig!
 
Jag är idag så väldigt glad över mina fantastiska kollegor som gör att jag skrattar varenda dag på jobbet, även i dessa turbulenta tider ❤️. Jag är också väldigt glad för att min familj är relativt friska och för att våren verkar vara på väg.
och just det! Att Håkan Hellström idag gick ut med att det kommer ny musik nästa vecka!
 
I dag är det Internationella glädjedagen. Vad glädjer ni er åt i dag, och andra dagar?

Så mycket!

Min underbara familj som alltid finns där, är roliga, galna, smarta och omtänksamma. Så mycket de gett mig på så många olika sätt.
Min underbara sambo som ger mig så mycket skratt, kärlek och sporrar mig.
Mina underbara vänner som alltid finns där, som älskar mig för den jag är, som är så jäkla roliga och knäppa och intressanta.
Min häst, som numer är en sån häst som jag bara kunde drömma om som yngre och aldrig trodde jag skulle kunna utbilda så långt och rida på den nivån.
Min hund, som alltid är glad och pigg på allt. Och som är min lilla skugga eller som sambon säger: kroppsdel. Kärleksfull och väldigt enkel knäppgök och glädjesprinkler!
Vårt boende, som verkligen inte är det mest fancy huset. Men det ligger underbart, är stort nog åt oss och har liksom någon skön känsla över sig. Underbart med så vacker natur och djurliv utanför dörren bara.
Jag gläds åt mina härliga jobb som är utvecklande, roliga och intressanta. Och för med sig en hel del härligt folk och hästar in i mitt liv. Kul att ständigt lära sig mer och även se tillbaks på var man börjat och vad man skapat.
Att det nu börjar bli vår glädjer jag mig extremt åt!
 
Just i dag?
Att det ar var 18+ grader och sol ☀
Hur givande det ar att kora runt och dela ut frukost och lunch till barnen som ar hemma och isolerade.
Hur fantastiska min familj ar och att vi alla annu sa lange ar friska och mar bra.
 
Att min älskade häst har sådana fantastiska fodervärdar. Jag kan åka dit när jag orkar och de bryr sig inte bara genuint om hästen utan även om mig. Känner mig alltid välkommen och de säger alltid jag får komma dit. De vet hur dåligt jag mår och hur bra hästarna gör för mig.
På onsdagar brukar jag rida och på måndagar sitter jag i boxen medan hästen äter och myser.
Dessa två personer gör mig inte glad kanske, men tacksam.
IMG_20200311_132846_727.jpg
 
Vi har uppsägningar på jobbet, men mitt jobb är inte hotat.

Sen känns det såklart ruttet att andra, som kanske inte har så lätt att hitta annat jobb, får gå.
 
Dagens stora glädje här på gården är att vår gammelgubbe - 32-årig shetlandsvalack - har lagt på sig så mycket hull nu att han är platt över ryggen igen! :love:
Han har varit lite svårfödd senaste åren och i höstas insåg vi att han inte ens rörde hösilaget längre, hans tänder är helt slut. Men jag har hittat fungerande foderstat till honom nu, så han har gått från väldigt tunn till normalhull över vintern! :heart Så vår älskade gammelgubbe hänger nog med ett tag till, även om det är lite kostsamt...
1584827811343.png

Igår gladde jag mig åt den direktsända entimmaskonsert på FB (som nu ligger på Youtube under namnet Karantän-sessions) som Lina Hedlund m fl styrde upp från ett vardagsrum. :)
De har gått ut med att de gör om det på tisdag. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För två år sedan skrällvann R.K.Queen på V75 denna tävlingsdag. Under söndagen var det dags igen – till kuskens vilda glädje. – Det är...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 837
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter Camilla Andreasson är B-tränare i hoppning, men också verksam i restaurangbranschen. Som tränare och tävlingsryttare är Camilla ödmjuk...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var inte de svenska ryttarnas dag i Basel och världscupen. Men det blev ändå glädje i svensklägret genom Henrik von Eckermanns...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp