Glädjetårar en fredag kväll

sjoberga

Trådstartare
Började nyss nästan grina av glädje när jag läste att Taiwan tillåter äktenskap mellan människor oavsett hur de valt varandra.

Märklig reaktion kanske, men tanken gick till alla de medmänniskor som berörs positivt av att världen faktiskt därmed blivit ett snäpp bättre och mer inkluderande.

Med tanke på hur jävla ledsen jag varit i veckan över rapporteringen från Alabama och hur förjävligt helvete många medmänniskor , ffa kvinnor, kommer få det där snart så var det ändå nåt bra.

Borde säkert bry mig mindre...
 
Den klena trösten i eländet är att om de väljer Alabamas nya lag att driva upp i Supreme Court för att ersätta Roe v Wade så är den så extrem att tom vissa konservativa domare borde se den som för extrem. Och avslås den så kanske någon Supreme hinner dö eller få slag innan nästa försök görs.
 
Jag tänkte för att slippa känslostormar för egen del. Det kanske är enklare att inte bry sig. Fast jag vet inte det, det var bara en tanke.

Låter som en märklig anledning till att sluta bry sig om basic mänskliga rättigheter.
 
Den klena trösten i eländet är att om de väljer Alabamas nya lag att driva upp i Supreme Court för att ersätta Roe v Wade så är den så extrem att tom vissa konservativa domare borde se den som för extrem. Och avslås den så kanske någon Supreme hinner dö eller få slag innan nästa försök görs.

Det ar inte bara Alabama som fatt igenom nya anti abortions lagar, Missouri har en ny som ar nastan lika extrem, Georgia's ar nagot battre (forvanande nog) och det finns fler stater.
Alabama ar dock den enda som satt ett fangelse straff for lakare som utfor aborter (upp till 99 ar) och inkluderar till och med incest som olagligt for abort.

Vi hoppas att Supreme court tar upp det, aven en republican supreme court lar inte ta en sadan lag aven om de gor det svarare for abort ... tursamt nog brukar supreme court inte gora sa stora kovandningar som det har skulle bli.

Vi hoppas dock att INGEN Supreme Court Justice dor 😳 Ruth Bader Ginsburg ar den aldsta Supreme Court Justice ... och mest fantastiska kvinna EVER!

edit: fast om en av de som ar appointed av Trump "trillar av pin" sa lar jag inte grata.
 
Det ar inte bara Alabama som fatt igenom nya anti abortions lagar, Missouri har en ny som ar nastan lika extrem, Georgia's ar nagot battre (forvanande nog) och det finns fler stater.
Alabama ar dock den enda som satt ett fangelse straff for lakare som utfor aborter (upp till 99 ar) och inkluderar till och med incest som olagligt for abort.

Vi hoppas att Supreme court tar upp det, aven en republican supreme court lar inte ta en sadan lag aven om de gor det svarare for abort ... tursamt nog brukar supreme court inte gora sa stora kovandningar som det har skulle bli.

Vi hoppas dock att INGEN Supreme Court Justice dor 😳 Ruth Bader Ginsburg ar den aldsta Supreme Court Justice ... och mest fantastiska kvinna EVER!

edit: fast om en av de som ar appointed av Trump "trillar av pin" sa lar jag inte grata.

En till edit: Det ar ungefar 80% av befolkningen som anser att en kvinna ska kunna fa en abort efter en valdtakt eller inscest, men det ar bara runt 50% som anser att det under alla circumstances ska vara legalt med abort.
 
Det ar inte bara Alabama som fatt igenom nya anti abortions lagar, Missouri har en ny som ar nastan lika extrem, Georgia's ar nagot battre (forvanande nog) och det finns fler stater.
Alabama ar dock den enda som satt ett fangelse straff for lakare som utfor aborter (upp till 99 ar) och inkluderar till och med incest som olagligt for abort.

Vi hoppas att Supreme court tar upp det, aven en republican supreme court lar inte ta en sadan lag aven om de gor det svarare for abort ... tursamt nog brukar supreme court inte gora sa stora kovandningar som det har skulle bli.

Vi hoppas dock att INGEN Supreme Court Justice dor 😳 Ruth Bader Ginsburg ar den aldsta Supreme Court Justice ... och mest fantastiska kvinna EVER!

edit: fast om en av de som ar appointed av Trump "trillar av pin" sa lar jag inte grata.
Bäst på facebook igår
29872
 
Den klena trösten i eländet är att om de väljer Alabamas nya lag att driva upp i Supreme Court för att ersätta Roe v Wade så är den så extrem att tom vissa konservativa domare borde se den som för extrem. Och avslås den så kanske någon Supreme hinner dö eller få slag innan nästa försök görs.

Ordet borde i en klok, modern människas ögon har inte längre särskilt mycket relevans i det USA vi ser idag. Om Roe v Wade faller, blir det mörkt i många delstater. Undrar om man kan vägra av politiska eller säkerhetsmässiga skäl att resa till länder som dessa (alltså beordrade resor av arbetsgivaren, privat kan man såklart välja bort vad man vill).
 
En till edit: Det ar ungefar 80% av befolkningen som anser att en kvinna ska kunna fa en abort efter en valdtakt eller inscest, men det ar bara runt 50% som anser att det under alla circumstances ska vara legalt med abort.
Vet du hur siffrorna ser ut när det handlar om hälsorisk för mamman, eller för livsfara?
 
Det ar inte bara Alabama som fatt igenom nya anti abortions lagar, Missouri har en ny som ar nastan lika extrem, Georgia's ar nagot battre (forvanande nog) och det finns fler stater.
Alabama ar dock den enda som satt ett fangelse straff for lakare som utfor aborter (upp till 99 ar) och inkluderar till och med incest som olagligt for abort.

Vi hoppas att Supreme court tar upp det, aven en republican supreme court lar inte ta en sadan lag aven om de gor det svarare for abort ... tursamt nog brukar supreme court inte gora sa stora kovandningar som det har skulle bli.

Vi hoppas dock att INGEN Supreme Court Justice dor 😳 Ruth Bader Ginsburg ar den aldsta Supreme Court Justice ... och mest fantastiska kvinna EVER!

edit: fast om en av de som ar appointed av Trump "trillar av pin" sa lar jag inte grata.

Meeeen can inte Scalia ha fuskat på sin juristexamen eller mutat sig in på universitet? Eller är hemlig medlem av kommunistpartiet? En sexskandal räcker inte, men, umm, han är rysk medborgare? Född i Mongoliet? Fuskat med skatten så IRS är efter honom?

Hoppet är att just Alabamas lag går upp till Supreme eftersom den är den mest extrema.

Läste fö en biografi om Thurgood Marshall, what a man :love:
 
Meeeen can inte Scalia ha fuskat på sin juristexamen eller mutat sig in på universitet? Eller är hemlig medlem av kommunistpartiet? En sexskandal räcker inte, men, umm, han är rysk medborgare? Född i Mongoliet? Fuskat med skatten så IRS är efter honom?

Hoppet är att just Alabamas lag går upp till Supreme eftersom den är den mest extrema.

Läste fö en biografi om Thurgood Marshall, what a man :love:

Jag tycker det låter bättre än att önska dödsfall även om jag sympatiserar med själva effekten det skulle kunna ge i lagstiftningen.

Värsta skandalen är förmodligen om det hittas evidens för att någon av domarna har sympatiserat med Bernie Sanders i någon fråga tidigare eller det jag fetmarkerade. Resten av dina förslag ses nog mest som meriter i supporterlägret - skulle vara att man formellt kan hävda något kanske.
 
Meeeen can inte Scalia ha fuskat på sin juristexamen eller mutat sig in på universitet? Eller är hemlig medlem av kommunistpartiet? En sexskandal räcker inte, men, umm, han är rysk medborgare? Född i Mongoliet? Fuskat med skatten så IRS är efter honom?

Hoppet är att just Alabamas lag går upp till Supreme eftersom den är den mest extrema.

Läste fö en biografi om Thurgood Marshall, what a man :love:
Jag har för mig att det är 22 delstater med republikanskt styre, och om Roe v Wade faller så är väl aborträtten som den ser ut idag garanterat borta i dessa stater. Och visst, Alabama är kanske för extrem, men det verkar ju finnas samverkan mellan motståndarna och när Kavanaugh blev en supreme sattes väl mycket i rullning :(
 

Liknande trådar

Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 314
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp