globus sadlar

misan

Trådstartare
var finns de till bästa pris?

sen en liten bettfråga; om man tänkte prova nåt slags stångbett, ska man ha samma storlek som hästen har annars?
dum fråga kanske, men bättre fråga än göra fel!:idea:

Sv: globus sadlar

jag har inte provat innan.. så var är de billigast Med bytesrätt??:p

Inte bytesrätt men du har ALLTID 14-dagars ångerrätt när du köper på postorder vilket betyder att passar den inte är det bara att skicka tillbaka och få tillbaka pengarna. Det enda du förlorar är fraktkostnaden.

"Returer: Vi godtar returer (öppet köp) inom 14 dagar, dock endast om du först ringer oss. Portokostnad tillkommer dig, posten har speciella förpackningar för postorder returer. Sadlar har vi dock inte på öppet köp då vi bara tar hem till er som först har prövat så ni vet vilken storlek ni ska ha! Endast reklammation sker då något är fel!"
Saxat från storahallebo.com under köpvillkor.

En butik har rätt att neka öppet köp för beställningsvaror, såväl vanliga affärer och internetbutiker.

Vill bara varna dig för Globussadlar,då jag harkompisar som har haft 3 Globussadlar som har varit sneda både i bom och stoppning!
Kolla gärna under sökfliken så kan du läsa mer!
Dessutom svårt att få rätsida på,de vill inte ta tillbaka sadlarna trots garantier!
Det kanske finns andra märken som passar dig och din häst!?
Lycka till!

Öppet köp är INTE samma sak som ångerrätt. Du har ALLTID 14 dagars ångerrätt på allt du köper på postorder - oavsett vad företagen skriver på sin hemsida. Du behöver inte ens tala om varför du ångrat dig. De har inte rätt att förvränga svensk lagstiftning åt det håll som det passar dem :p

Ångerrätt och öppet köp är inte samma sak. På allt som du beställer via t ex internet har du 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen. Detta gäller enbart saker du beställer på postorder.

Om du åberopar din ångerrätt så har du enligt lag rätt att få tillbaka varenda krona du gett (exkl. porto)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 235
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka