Glöm inte.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare minimi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 653
M

minimi

när vi pratar om bäcken och händer och sittben och hans moster så får vi inte glömma SADELN i sammanhanget. Med en sadel som stör hästen kommer den inte att arbeta bra hur rätt vi än sitter, (om det är en klok häst som är rädd om sig)
Det här är en utrustningsfråga självklart men jag vet inte alla ni (vi) som kämpar med sistsen läser där alltid. Så jag vill bara påminna om det. Sadeln ska passa ryttaren, jag kan tex inte sitta rätt i för breda sadlar. Den ska passa hästen. Min vägrar att arbeta om inte sadeln passar och det är jag glad för. Hon får inte upp ryggen och tar korta korta steg när hon är missnöjd med sadlen. (Provade några olika eftersom det är dags att byta snart och det är så påtagligt vad hon trivs med)

Så ta med det i beräkningen också. Inga bäcken i världen kan kompensera en dåligt liggande sadel.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 301
Senast: Mogge
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka