Glucosamin för folk?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare edvard
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 5 717
E

edvard

Detta är väl fel forum men vet någon hur man doserar Glucosamin inköpt till häst men som skall in i en människa??
Vilken sort är bäst?

Flexijoint ca 2 gr/dag(häst ca 20 gr)
Har provat själv med bra resultat(på mig själv alltså)
i mått är det 2 dryga kryddmått.

Sv: Glucosamin för folk?

Nu kommer en Gaaaaammal tråd. :smirk: Hur äter man en hel sked av ett pulver? på en gång? I vatten, i maten?

Jag är intresserad av att prova glucosamin för mina onda knän. (Patellofemoralt knäsyndrom)

Det är bara så förbannat dyrt för människor. Blir ju billigare med hästburkar. Och glucosamin som glukosamin eller? Biofarmab säljer även Bioglucosamin för hund som inte är på 1,5kg som hästburkarna är.

Verkar vara många som provat med gott resultat att äta glucosamin som egentligen varit menat för häst eller hund. Utan biverkningar?, eller har ni börjat bete er underligt. :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 108
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka